IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Бестселърите на пазарите в различните краища на света

Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Lavida, Gol, Onix и Etios – това са имена на реално съществуващи атомобили, които изобщо не са редки, а се продават отлично. Те са предназначени за пазари, където клиентите имат различни вкусове от европейските. Представяме ви бестселърите на пазарите в различни краища на планетата.

Китай: Lavida и Hongguang


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

В доклада на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) през първите 10 месеца най-добре продаваният модел на местния пазар е Volkswagen Lavida, чийто резултат е 416 000 бройки. Той е изграден на платформата на четвъртото поколение на VW Golf, като под капака му са поставени 1,6-литров бензинов атмосферен мотор или 1,4-литров турбодвигател.

Впрочем за китайския пазар, компанията Volkswagen предлага цяла серия оригиниални модели - Santana, Lamando, Sagitar и Magotan. Флагмана на марката в страната е Phideon, чието рекламно лице е холивудската звезда Джордж Клуни.

На второ място по поппулярност в Китай е Wuling Hongguang с 412 500 продажби. Този модел е разработен с помощта на General Motors, като представлява миниван с 3 реда кресла. Размерите му са по-малки от тези за сегмента, но това явно не притеснява китайците.

Бразилия: Onix

Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Най-продаваният модел в Бразилия е местно производство – хечбекът Chevrolet Onix, който се предлага единствено в Латинска Америка. Неговата главна особеност е двигателят, който работи на биоетанол. Всъщност на този вид гориво се падат около 50% от колите в Бразилия, тъй като представлява смес от бензин и спирт. А етиловият спирт се прави именно от захарна тръстика, каквато в страната има в изобилие.

Моделът Onix се предлага и като седан, който се казва Prisma, както и като хечбек с висока проходимост - Onix Active. Той се отличава по допълнителната защита на каросерията и има по-голям клирънс.

Аржентина: Gol


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Всъщност Chevrolet Onix се продава и в Аржентина, но там през първите 10 месеца на 2017 г. бестселърът е друг - Volkswagen Gol. В случая буквата F я няма, футболът също отсъства. Това е хечбек с 37-годишна история, като за това време е сменил само 2 поколения. Моделът се произвежда в Аржентина и Бразилия, като е достъпен в няколко версии – хечбек с 3 и с 5 врати, седан с 4 врати (Voyage) и комби с 5 врати (Parati). В случая обаче се взимат само резултатите на хечбека Gol.

Турция: Egea


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Асоциацията на турските автодилъри O.D.D. (Otomotiv Distribütörleri Derneği) също преброи продажбите в страната и установи, че за първите 10 месеца от годината най-добри резултати има Fiat Egea. Този модел е сравнително млад, като производството му стартира през май 2015 г. Само 12 месеца след това той се превърна в бестселър и е непрекъснато в челото на класирането по продажби.

Самият автомобил е известен в останалата част от света под името Tipo, докато Egea е предимно за Турция. Моделът се предлага в три версии – седан, хеблек и комби, с което покрива голяма част от нуждите на местните клиенти.

Япония: N-Box


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Кей-кар е специална категория автомобили, които са страшно популярни в Япония. Те изглеждат малки отвън, но разполагат с просторен салон, тъй като производителите се борят за всеки кубически сантиметър обем. Най-продаваната кола в Страната на изгряващото слънце е именно кей-кар - Honda N-Box.

Тази кола прилича на кутийка, на която са поставили колела и мотор с обем 660 куб. см. Вътре се събират 4 души, а срещу доплащане се предлага и система за задвижване на четирите колела. Защо изобщо е нужен такъв автомобил, е въпрос на философия, която в Япония е различна. Впрочем, второто, третото и четвъртото място по продажби са за същия тип коли на марката Daihatsu - Move, Tanto и Hijet.

Индия: Alto


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Гъстонаселената Индия заема пето място в света по продажби на нови автомобили, като и тук царуват малолитражките. За разлика от японските кей-кар, индийскоко население не търси обем в салона и предпочита модели със стандартен външен вид. Това са предимно хечбеци, сред които най-популярният за първите 10 месеца от годината е Maruti Alto.

Моделът е създаден съвместно със Suzuki (компанията притежава 55% от Maruti) на базата на петото поколение на Suzuki Alto, като се продава и в наши дни. За сравнение, японците вече си купуват осмата генерация на Alto. В Индия обаче безопасността, технологиите и електронните системи не са важни. Там се търси ниска цена.

Впрочем, моделите на Maruti заемат първите 5 места по продажби в страната. Сред бестселърите на местния пазар са още моделите Dzire, Swift, Baleno и Wagon R – всички те са направени от Suzuki.

Виетнам, Филипини и Бруней: Vios


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Специално за развиващите се пазари от Азиатско-Тихоокеанския регион Toyota разработи евтиния седан Vios. Именно неговата ниска цена и приличният дизайн успяха да привлекат жителите на региона, които бързо го превърнаха в бестселър на местните пазари.

Всъщност този модел представлява до голяма степен добре познатият ни Yaris. Само че хечбекът е доста по-модерен и съответно по-скъп и затова в Toyota решиха да заложат на нещо по-различно.

Малайзия: Axia


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Жителите на Малайзия залагат на местен производител и най-продаваният автомобил в страната през 2017 г. си остава Perodua Axia. Компактният хечбек е собствена разработка на малайзиците, но всек платформата му е заета от Daihatsu Ayla и Toyota Agya.

Самата Perodua е доста млада компания, като е основана през 1992 г. с участието на японската Daihatsu. За малко повече от 2 десетилетия тя успя да завземе 1/3 от пазара на нови автомобили в Малайзия. Нейният бестселър Axia се предлага и като седан - Bezza.

САЩ: Ford F-Series


Най-продаваните коли, за които малцина са чували

Това е автомобилът, за който всички са чували. Той влиза в този списък, тъй като е бестселър само на един пазар – този в Щатите. За 10 месеца от пикапа са продадени 734 610 бройки. Второто и третото място в тази класация също са за модели от този клас - Chevrolet Silverado (471 790 продажби) и Ram (419 450).

Любовта на американците към пикапите не оставя шансове на нито един друг тип автомобили, като това се дължи на големите мотори и добрата проходимост и товароподемност. Разходът на гориво не вълнува никого. Затова и САЩ не желае да участва в Парижкото споразумение за климата. То ще ги принуди да намалят вредните емисии на техните коли, а многомилионният електорат на пикапите няма да хареса подобно нещо.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    !? ( преди 6 години )
    глей го тоа хамериканеца прегазил с тръка куче, па се и рекламира! :(
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя първия сега ще дръпне юздите на магарето и ще се кефи. Акъла не му стига да размишлява че и с японците се захванал. Няма си и идея технологично колко са пред нас.
  • #2
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Слез от каруцата ( преди 6 години )
    Да, няма как да разбереш. Нито си японец,нито живееш там. Няма какво да го мислиш, просто приемаш, че има и различни от теб на тоя свят. Най-вероятно японците биха се чудили защо ние караме масово коли на по 20 години, защо си избираме такива политици, защо средната заплата е 800 лв. а дори не сме били във военен конфликт от много време...
  • #1
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз не знам защо изобщо им трябват коли в Япония.То като ще е такава консервена кутия или геометрична фигура някаква, не знам как да го нарека, просто няма смисъл.