Според шефа на Continental, налагането на политически мерки няма да реши екологичните проблеми
Не всички големи производители от автомобилния сектор са готови безусловно да приемат опитите на властите за бъдеща забрана на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електромобили. Един от тях е компанията Continental, която освен с производство на гуми се занимава с разработка на елементи от шасита, на системи за безопасност и усъвършенстване на бензиновите и дизеловите технологии.Председателят на Борда на директорите на Continental - Eлмар Дегенхарт, изрази становището на компанията, според което преминаването към електромобили е доста прибързан ход. Той призова за организирането на дискусия за съкращаване на вредните емисии на автомобилите, в която да участват и представите на производителите.„Електромобилите са само част от решението на проблема. За ефективна защита на климата е необходима комбинация от електрическо задвижване, екологични дизелови и бензинови двигатели, както и синтетични горива. Това, което се опитват да ни наложат политиците, а именно – пълна забрана на двигателя с вътрешно горене, е огромна грешка. Няма как налагането на нови технологии да стане с политически мерки”, категоричен е Дегенхарт.Топ-мениджърът допълни, че компанията му залага на увеличение на търсенето на високоефективни двигатели с вътрешно горене с ниски нива на вредни емисии, които да се комбинират с електрически мотори. Според Дегенхат, това е пътят за решаване на проблемите с околната среда, а не изцяло електрическите автомобили.„Нека не се заблуждаваме – в момета не разпологаме с подходящи батерии, които да изведат електромобилите на първо място по продажби. А за направата на такива акумулатори трябва първо да бъдат вложени милиарди”, обяснява шефът на Continental.Дегенхарт посочва и конкретни цифри. За да може да се постигне необходимия ефект за подобряване на екологичната обстановка, през 2050 г. около 70% от леките и лекотоварните автомобили (с товароподемност до 6 тона) трябва да бъдат на ток. За поддържането на такъв автопарк са нужни 165 завода за акумулатори с производствена мощност 40 гигават-часа на всяка поточна линия. Всеки един от тях изисква инвестиция в размер на 500 млрд. евро.Освен това, за производството, зареждане и вторична преработка на акумулаторите е нужна 2500 терават-часа енергия, което е около 1/10 от сегашното световно потребление. Откъде ще бъде набавена тази енергия, засега не е ясно, но се знае, че без нея екологичността на електрическия транспорт ще се окаже само мит.