fallback

Производител на гуми се обяви срещу електромобилите

Според шефа на Continental, налагането на политически мерки няма да реши екологичните проблеми

Не всички големи производители от автомобилния сектор са готови безусловно да приемат опитите на властите за бъдеща забрана на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електромобили. Един от тях е компанията Continental, която освен с производство на гуми се занимава с разработка на елементи от шасита, на системи за безопасност и усъвършенстване на бензиновите и дизеловите технологии.Председателят на Борда на директорите на Continental - Eлмар Дегенхарт, изрази становището на компанията, според което преминаването към електромобили е доста прибързан ход. Той призова за организирането на дискусия за съкращаване на вредните емисии на автомобилите, в която да участват и представите на производителите.„Електромобилите са само част от решението на проблема. За ефективна защита на климата е необходима комбинация от електрическо задвижване, екологични дизелови и бензинови двигатели, както и синтетични горива. Това, което се опитват да ни наложат политиците, а именно – пълна забрана на двигателя с вътрешно горене, е огромна грешка. Няма как налагането на нови технологии да стане с политически мерки”, категоричен е Дегенхарт.Топ-мениджърът допълни, че компанията му залага на увеличение на търсенето на високоефективни двигатели с вътрешно горене с ниски нива на вредни емисии, които да се комбинират с електрически мотори. Според Дегенхат, това е пътят за решаване на проблемите с околната среда, а не изцяло електрическите автомобили.„Нека не се заблуждаваме – в момета не разпологаме с подходящи батерии, които да изведат електромобилите на първо място по продажби. А за направата на такива акумулатори трябва първо да бъдат вложени милиарди”, обяснява шефът на Continental.Дегенхарт посочва и конкретни цифри. За да може да се постигне необходимия ефект за подобряване на екологичната обстановка, през 2050 г. около 70% от леките и лекотоварните автомобили (с товароподемност до 6 тона) трябва да бъдат на ток. За поддържането на такъв автопарк са нужни 165 завода за акумулатори с производствена мощност 40 гигават-часа на всяка поточна линия. Всеки един от тях изисква инвестиция в размер на 500 млрд. евро.Освен това, за производството, зареждане и вторична преработка на акумулаторите е нужна 2500 терават-часа енергия, което е около 1/10 от сегашното световно потребление. Откъде ще бъде набавена тази енергия, засега не е ясно, но се знае, че без нея екологичността на електрическия транспорт ще се окаже само мит.

Тагове: continental
fallback
  • #14
    Nono ( преди 6 години )
    Mono, пич, вземи се образОвай малко, и стига си слушал глупости за еко-дизелите !AdBlue филтрира азотния окис (NO) ,ама нищо не прави с вредния NO2 (азотен ДИоксид), който е смъртоносен (да) при концентрация над 0,38 mg/dm3 !!! Т.е. ако един дизел работи 9 часа и "еко изпаренията" му ги съберат в 1 dm3 - си труп ! Изобщо няма да споменавам за нитратите, които се превръщат в канцерогенни киселини, ама те ще ви кажат , че са безвредни :)Продължавайте да им вярвате за чистия дизел...
  • #13
    До долния ( преди 6 години )
    И като има AdBlue голям прас, почти няма БГ камион на който това нещо да не е изключено особено по големите фирми, знам го от първо лице...Така че, да ако дизела има всичките му там измислени неща не замърсява много, НО в БГ всички се тарикати от класа и ги маАме тея неща щото са само за украса...
  • #12
    МЕТАХА ( преди 6 години )
    Що бе none , Fuji Film не са спирали да произвеждат цветни и черно бели филми за ретро фотография .А и SONY след 29 годишно прекъсване отново започна да произвежда грамофонни плочи. Но виж , слънцето и вятъра са безплатни ама тяхното усвояване и превръщане в електроенергия струва много пари.Така ,че 100% поддържам Continental
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    none: да ти кажа ако Кодак върне лентата веднага се захващам пак с фотографията :)
  • #10
    none ( преди 6 години )
    Хмм, сега очаквам да прочета и коментар на шефа на Кодак, как трябва да се върнем на фотоапарати с ленти, щото добре печелят от тях, или на шефа на Сони, да си купим по един Уолкмен ;), който ги направи голяма компания. Голяма част от бизнеса на Континентал е за бензиновите и дизелови двигатели, но споменаването им в едно изречение заедно с "екология" е меко казано несериозно. До 10 години ел. колите ще се изравнят по пробег и време за зареждане с фосилите, а слънцето и вятъра са безплатни ...
  • #9
    Mono ( преди 6 години )
    А дизела (за новите модели говоря) с AdBlue не стига,че имат по-ниски нива на СО2 от бензина,а уреята редуцира над 90% от NO2,заради който газ дизелите започнаха да ги плюят до несвяст,ДВГ го изкараха ненужно най-голямото зло.
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Алоо анонимния - от кага електричките са екологични бе джанъм - отделят същото количество СО2 като бензинов, а дизеларката даже има по-ниски нива. ПЕНАТЕПЪРВА ВИЕ ЩЕ ГРИЗЕТЕ ДЪРВОТО все повече негатив се трупа около еко-*** ви и все по-ясно става, че не са решение на проблема
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    БРАВО!!! Това което повтарям от година! Не можеш с административна мярка да наложиш промените! Ако е добро ще се утвърди на пазара само! ПО *** ОТ ПОЛИТИК Е САМО ЕКО-ТЕРОРИСТА!!!
  • #6
    пена ( преди 6 години )
    Тепърва швабите ще гризат дръвцето...
  • #5
    2012 ( преди 6 години )
    Много е прав
fallback
Последни