Помните ли елегантния Renault Fluence? Опитът на френската компания да присъства сред седаните в компактния клас, който в Южна Корея е Samsung SM3, а в Европа приключи участието си преди няколко години, като сега тази ниша заема седан версията на новия Megane.
През 2009 г. компанията лансира и електрическата версия на Fluence – Z.E. (Zero Emission), която „живя” на Стария континент до 2013 г., след което моделът се появи в Южна Корея, тъй като Renault е собственик на Samsung Motor.
И сега SM3 Z.E. получи модернизиране за азиатския пазар. Основната промяна е новата батерия, която идва от LG има капацитет 35,9 кВт/ч.
Интересното е, че тя не се отличава по тегло и размери от предишната батерия, която обаче имаше капацитет 22 кВт/ч – това е показателно за развитието на батериите за електромобили в последните години. С новата батерия пробегът на електромобила с едно зареждане нарасна с над 50% до 213 километра.
Според последното изследване на пробегът, който записват автомобилистите в Южна Корея, данните са окуражителни за електромобилите – средно на ден един автомобил в страната изминава 40 километра.
Електромоторът на обновения SM3 Z.E. е с мощност 95 к.с., а максималната скорост не се променя – 135 км/ч. С новата батерия цената на електромобила се покачва с 460 долара и при отчитането на държавната субсидия за тези возила цената в Южна Корея е 36 430 долара, но за базовата версия на модела.