IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

Най-после един хибрид, който не изисква саможертва нито в банката, нито зад волана

Три на сто, две на сто, едно на сто: напоследък производителите на хибридни автомобили се надцакват с обещания за разхода по същия начин, по който рибарите в кръчмата се надлъгват за размера на уловената риба.
Неведнъж сме тествали подобни машини, само за да се убедим, че след стотина километра истинската им консумация е от порядъка на 7-8 литра.



ЗАТОВА СЕ ОТНАСЯМЕ СКЕПТИЧНО и към заявката на Hyundai Ioniq PHEV да измине 100 километра само с литър и сто грама бензин.
Два часа по-късно, след един доста обиколен маршрут до Бели Искър, се оказваме прави: разходът наистина не е 1.1 на сто. Но за наше учудване не е и 8: компютърът показва 2.7 литра. Ако добавим и електричеството за зареждане на батерията, цената на нашата разходка е малко под 7 лева - почти наполовина от това, което би ни струвало със сходен дизел.


Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ВСЪЩНОСТ ТОВА ПОСТИЖЕНИЕ не би трябвало да ни учудва. От Hyundai се хвалят, че Ioniq е първият автомобил, проектиран специално за всички видове алтернативно задвижване - паралелен хибрид, плъг-ин и чист електромобил.
Това означава множество алуминий и олекотени материали, за да се намали теглото; а също и фантастичен коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.24.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ПО НАШЕ МНЕНИЕ ТЪКМО плъг-ин хибридът е най-разумният избор за България: той ви дава възможност да се възползвате от все още евтиното електричество, но ви дава и свободата да пътешествате, без да мислите през цялото време за зарядни станции. Със заредена батерия и напълнен догоре 45-литров резервоар борд компютърът дава 1100 километра преход. В края на нашия тест, след сто и петдесет километра агресивно шофиране и с разредена батерия, все още ни оставаха над осемстотин.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ПОД КАПАКА ТУК СЕ КРИЯТ два агрегата. 1.6-литровият бензинов двигател работи по цикъла на Аткинсън, за да е максимално ефективен, и дава 105 коня максимална мощност. Електрическият мотор добавя 60. Комбинирани, двата могат да ви дадат 141 коня и 265 нютонметра въртящ момент - достатъчно, за да се чувства Ioniq като нормална кола, а не като саможертва пред екологията. Принос за това има и скоростната кутия: докато машини като Тоyota Prius разчитат на безстепенна трансмисия, този Hyundai си има модерен автоматик с двоен съединител и шест предавки.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ЛИТИЕВО-ЙОННАТА БАТЕРИЯ е с капацитет почти 9 киловатчаса и се зарежда за около шест часа от нормален контакт, или за малко над два от оригиналното стенно зарядно на Hyundai.
В идеални условия с нея би трябвало да минете до 63 километра само на ток. В далеч не идеалните условия на София възможният преход е по-скоро към 40, което пак стига за ежедневните нужди. За разлика от други хибриди, Ioniq на практика не се движи изцяло на електричество - компютърът сам включва бензиновия мотор при по-резки ускорения. Но корейците твърдят, че така крайният резултат е по-ефективен, и след нашия тест сме склонни да им вярваме.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

В РЕЖИМ "СПОРТ" двата мотора действат с обединени сили и правят Ioniq доста пъргава машина - но не си представяйте чак приключения в завоите. Управлението е прецизно и директно, но като цяло колата е настроена за комфорт и по-скоро ще ви отпусне, отколкото да ви напомпа адреналина.

ТОВА УСЕЩАНЕ СЕ ПОДСИЛВА и от интериора: просторен, светъл и удобен. Материалите са качествени, 7-инчовата мултимедия е подредена и лесна за ползване. Минус е скосеният покрив, който ограничава мястото за задните пътници. Не сме запленени и от ръчната спирачка, която по американска мода всъщност е крачна.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ЗА СМЕТКА НА ТОВА Ioniq отбелязва плюс там, където хибридите по начало са най-слаби: в цената. Двата мотора и батерията вдигат осезаемо летвата и стартовото ниво тръгва от 62 000 лева - доста солено за семейна кола. Но също така доста по-малко от конкурентите, особено ако имате предвид, че това стартово ниво включва двузонов климатроник, алуминиеви джанти, отопление на волана и предните седалки, USB и Bluetooth, задна камера и парктроник, а също и безжично зарядно за смартфон.
В развити европейски страни като Румъния към това се прибавя и държавна субсидия, така че Ioniq си е направо сделка. У нас ще трябва да се задоволите с разхода от 2 на сто. И с приятното чувство, че сте помогнали малко да намалее смогът.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

141 к. с. максимална системна мощност
265 Нм максимален въртящ момент
341 литра обем на багажника
10.6 секунди 0-100 км/ч

 

0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не е лоша колицата, но нема пара!
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не 30, а 38 квч/100 харчи теслата.
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако броиш секундите, вземи си тесла за 100 000 долара. Какво и плащаш! Само, че при тест в реални условия в Калифорния теслата харчи 30 квч/100 км, а този хюндай в електрическия вариант харчи 11 квч/100 км.
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хибриди не съм карал, но съм имал тойота и след това хюндай. Ако сега трябва да избирам между двете, със сигурност ще се спра на корейката. Много по-изпипана е в детайлите, колкото и странно да звучи на някой. Личен опит.
  • #11
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ауриса по смъртно не може да харчи 3 или 4/100. Една мацка се хвалеше, че нейния след 20 000 км., паднал разхода на 5.5/100.
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Повечето хора си мислят, че хибрид се кара само за икономия от гориво. А много хора го взимат заради надеждността, простото устройство и липсата на ядове с него. Икономията на гориво, данъци и т.н е малка част от нещата. Но да 60 000 е много. Виж Аурис хибрид за 40 е по-приемливо
  • #9
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе чакал си много ти. В града, като разхода ти е 7 лв. какво ще кажеш ??То разхода на хибридите е по-нисък в града обикновенно, така че саждодишач, не развивай *** теории.Газта е еко да всички го знаем и има автомобили, които са фабрично на газ и то точно в Корея карат масово такива. Имат решение за всеки вкус корейците. А че плъг ин хибрида е най-универсалното и екологично е ясно, защото в града нямат равни. Може да караш и изцяло на ток. А витарата няма да ти даде 7 газ 10000%
  • #8
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хайде да видим как със 7 лв. ще отидеш до Бели Искър от София и обратно, ***. А да, като те теглят. Смяяях, смяяяях,...
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до първия ( преди 6 години )
    Чети внимателно, бе *** невеж! 7 лв. им е струвала разходката до Бели Искър. Това е 140 км. в планината.
  • #6
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Кола ( преди 6 години )
    Скъсаха се от реклама на тази кола. Но няма как, иначе никой няма да я погледне.1. Скъпа е - базова цена 62К.2. Гори бензин, 1.6 литров 100 коня двигател, няма как да не папа.3. Като капак на всичко иска и зареждане.Единственото хубаво на това возило е, че не е дизелово.А защо за тези пари да не си купиш автомобил с фабрична газова уредба? По-чисто, по-тънко и т.н.