Откакто премина под шапката на Volkswagen през 1998, Bugatti представи само два автомобила - суперавтомобилите със средно разположен двигател Veyron и Chiron. Сега обаче ни очаква нещо много по-различно, тъй като компанията подготвя нов, доста по-различен модел, гласи публикация на списание Automobile.
От непотвърдената информация става ясно, че Bugatti работи по нов хибриден модел с две врати и 2+2 конфигурация на седалките в интериора и по-ниска цена от тази на Chiron. Новият модел ще бъде част от по-мащабен напън от страна на концерта Volkswagen Group в производството на по-луксозни хибриди и електромобили.
Източникът на информацията, цитирана от Automobile, е Георг Кахер, който е един от чудесно осведомените експерти в германския автомобилен свят. Според него новото Bugatti може да носи името Atlantic, отдавайки почит на легендарния модел от миналото на компанията - Type 57SC Atlantic, както и че ще е базиран на скъсена версия на платформата на Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
От изказването на Кахер става ясно и това, че не е изключено същата платформа да се озове в основата и на нов модел на Lamborghini. Той трябва да се казва Nuova E-spada, което е очевидна препратка към Espada - луксозният GT автомобил с четири врати, който италианците предлагаха на пазара между 1968 и 1978 г. Този автомобил също ще бъде хибрид и подобно на колегата си с емблемата на Bugatti ще предлага “голям въртящ момент в средния оборотен диапазон, огромни запаси от мощност във всеки момент, както и мигновено, но ненатрапчиво ускорение, се казва още в публикацията на Automobile.
Въпреки че двата нови Coupe модела на Bugatti и Lamborghini ще използват архитектура на Porsche, самата германска компания няма планове да възражда своя собствен GT 2+2 автомобил - Porsche 928.
Audi и Bentley пък подготвят два изцяло нови електрически модела, които трябва да се появят в съвсем близко бъдеще. Те също ще бъдат базирани на платформа на Porsche, но този път тази, върху която ще бъде изграден серийния вариант на концепта Mission E. И двата модела ще имат четири седалки, а колата на Bentley ще се казва Barnato. Моделът ще бъде кръстен на Уулф Барнато - един от първите заводски пилоти на Bentley, който печели “24 часа на Льо Ман” цели три пъти. От друга страна, колата на Audi ще се казва e-tron GT.
Като резултат от астрономическите разходи по скандала Дизелгей, компаниите от портфолиото на Volkswagen започнаах да споделят платформите и технологиите помежду си повече от всякога. Архитектурата MLBevo например, се използва от Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga, но и от Lamborghini Urus, както и следващото поколение на Volkswagen Touareg. Като допълнение, Porsche Panamera и Bentley Continental GT също използват една и съща платформа.
Снимки: Производителите