IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Kia Europe: Дизелът е прекалено "демонизиран"

Майкъл Коул не очаква масова електрификация и хибридизация в близките години

Шефът на Kia Europe: Дизелът е прекалено

Продажбите на Kia в Европа са се увеличили с близо 30% от 2012 г., когато Майкъл Коул пое управлението като оперативен директор на марката. За 2016 г. ръстът на продажбите в региона е с 13% - до 435 316 автомобила, като в компанията се надяват този резултат да се увеличи след пускането на компактния SUV - Stonic.

Шефът на Kia Europe: Дизелът е прекалено

Въпреки тези позитиви, самият Коул е доста предпазлив в прогнозите си заради спадането на продажбите на моделите с дизелови двигатели. В интервю за Automotive News той определя случващото се като прекалено "демонизиране", коeто е засегнало доверието на потребителите.

"Промишлеността си върши работата, обяснявайки, че може да има чист дизел и това гориво ще бъде част от решението за чист въздух. Лично аз не виждам масова електрификация или преминаване към бензинови хибриди в близко бъдеще, така че дизелът ще продължи да играе основна роля", категоричен е Коул.

Според него, Kia прави всичко възможно да се приспособи към новите изисквания, при това в най-разумни срокове. Голямото предизвикателство пред марката е постигане на  нива от 95 гр/км CO2 през 2020 г.

"Ясно е, че ще се нуждаем от повече електрически автомобили. Имаме планове в тази посока, но все още не мога да обявя нещо конкретно. Определено ще предложим повече електромобили и повече хибриди - както plug-in, така и стандартни. При тях дизеловият двигател ще продължи да се използва", обяснява шефът на Kia Europe.

Топ-мениджърът допълва, че проблеми с дизеловите модели на марката, в това число новият Stonic, на пазари като Италия и Португалия няма да има. Като цяло обаче в компанията очакват търсенето на тази версия на модела да бъде под 10% от общия брой продажби. Коул също така е категоричен, че Kia няма да предложи по-малък SUV от Stonic, както и че няма да има електрическа версия на този модел.

Шефът на европейското подразделение на Kia дава и доста любопитен отговор на въпроса "Защо Kia и Hyundai, въпреки близките си връзки, пускат малки SUV-модели на пазара (в случа Stonic и Kona), които са на различни платформи. И не е ли изпусната възможността за направата на икономии?".

"Синергиите с Hyundai идват от по време на самото развитие на един автомобил, особено на неговите задвижващи агрегати. След това настъпва ясно разделение. Тъй като и двете компании са основни играчи на пазара, е неизбежно да предлагат автомобили от един и същи сегмент", обяснява Коул.

Снимка: Kia
 

Тагове: kia europe
0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    olo ( преди 6 години )
    Всичко с тоя дизел скандал беше *** с хората, сега гледат как стадото се движи по желание на богатите. Правят по скапани и по скапани коли за да се развалят по често и на хората да им се налага да купуват нови, уж да се върти икономиката, или хората да бачкат пък те богатите не.
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 6 години )
    Щом дизела е толкова вреден, що не направят тировете на бензин, хм?
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всичкото смок в БГ е от Соцвагени, пушеши и харчещи масло!
  • #3
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тъй ли уа, тъй ли прай голфа уа ? Ам чи как прай твойта Тойота уа, цветенца ли изпуска отзад уа ?
  • #2
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Булгаристан ( преди 6 години )
    Да дойде в БГ да види "демонизацията" на кръстовищата в София.Аверите с премиум дизеларките "нов" внос като се издемонизират на кръстовището и останалите се дематериализират.Да дойде да види голфу на бай Киро какво прави. Убеден съм, че военните могат да го ползват сместо димка.
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Axel ( преди 6 години )
    Ще ме прощава тоз господин, но Stonic и Kona не се струват парите.