Продажбите на Kia в Европа са се увеличили с близо 30% от 2012 г., когато Майкъл Коул пое управлението като оперативен директор на марката. За 2016 г. ръстът на продажбите в региона е с 13% - до 435 316 автомобила, като в компанията се надяват този резултат да се увеличи след пускането на компактния SUV - Stonic.
Въпреки тези позитиви, самият Коул е доста предпазлив в прогнозите си заради спадането на продажбите на моделите с дизелови двигатели. В интервю за Automotive News той определя случващото се като прекалено "демонизиране", коeто е засегнало доверието на потребителите.
"Промишлеността си върши работата, обяснявайки, че може да има чист дизел и това гориво ще бъде част от решението за чист въздух. Лично аз не виждам масова електрификация или преминаване към бензинови хибриди в близко бъдеще, така че дизелът ще продължи да играе основна роля", категоричен е Коул.
Според него, Kia прави всичко възможно да се приспособи към новите изисквания, при това в най-разумни срокове. Голямото предизвикателство пред марката е постигане на нива от 95 гр/км CO2 през 2020 г.
"Ясно е, че ще се нуждаем от повече електрически автомобили. Имаме планове в тази посока, но все още не мога да обявя нещо конкретно. Определено ще предложим повече електромобили и повече хибриди - както plug-in, така и стандартни. При тях дизеловият двигател ще продължи да се използва", обяснява шефът на Kia Europe.
Топ-мениджърът допълва, че проблеми с дизеловите модели на марката, в това число новият Stonic, на пазари като Италия и Португалия няма да има. Като цяло обаче в компанията очакват търсенето на тази версия на модела да бъде под 10% от общия брой продажби. Коул също така е категоричен, че Kia няма да предложи по-малък SUV от Stonic, както и че няма да има електрическа версия на този модел.
Шефът на европейското подразделение на Kia дава и доста любопитен отговор на въпроса "Защо Kia и Hyundai, въпреки близките си връзки, пускат малки SUV-модели на пазара (в случа Stonic и Kona), които са на различни платформи. И не е ли изпусната възможността за направата на икономии?".
"Синергиите с Hyundai идват от по време на самото развитие на един автомобил, особено на неговите задвижващи агрегати. След това настъпва ясно разделение. Тъй като и двете компании са основни играчи на пазара, е неизбежно да предлагат автомобили от един и същи сегмент", обяснява Коул.
Снимка: Kia