Германският производител Volkswagen е готов с нов стратегически план за реорганизация на своя бизнес в Южна Америка. Основната промяна ще бъде даване на по-голяма самостоятелност на местното представителство на компанията, чието управление до голяма степен досега се извършваше от централата във Волфсбург.
Първата крачка към очакваното настъпление на континента ще бъде направена с пускането на 7-местната версия на кросоувъра Tiguan. Тя ще стъпи на пазара в Бразилия в началото на 2018 г., се казва в бизнес-плана на Volkswagen, предоставен на медиите.
През 2020 г. компанията ще предложи и напълно нов кросоувър, предназначен за Южна Америка. За целта компанията ще инвестира 653 млн. евро в завода си в Пачечо, в който ще се произвежда новия модел. Той ще бъде изграден на платформата MQB и ще се предлага на достъпна цена. Този модел ще бъде един от общо 20-те, които Volkswagen ще предложи на местния пазар в близките годин
Очаква се кросоувърът да получи името Tharu и да представлява преработена версия на Skoda Karoq. По предварителни данни, автомобилът ще се предлага с 1,4-литров TSI мотор със 150 к.с., който също се произвежда в Южна Африка. По-модерният 1,5 TSI двигател също бъде достъпен за модела.
„Volkswagen вижда огромен потенциал в южноамериканския континент, а готвените инвестиции ще създадат оптимални условия за ефективност на производството на нашия нов SUV, предназначен за този регион”, се казва в прес-съобщението на компанията.
Снимка: Volkswagen