IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-необичайните японски всъдеходи

Някои от тези модели ще ви накарат да останете с отворена уста

Най-необичайните японски всъдеходи

В края на 80-те години на миналия век японските производители спират да копират американските и европейските модели и започват да предлагат своето виждане за автомобилите. Някои машини са наистина стилни, но други са откровено шокиращи. В тази група сме отделили само модели с повишена проходимост, повечето от които се опитаха да разчупят стереотипите. Едни се провалиха, а други успяха.

Isuzu VehiCROSS

Най-необичайните японски всъдеходи

VehiCROSS се отделя на фона на другите всъдеходи от своята епоха както на външен вид, така и с прогресивната система за задвижване на четирите колела. При движение на асфалт тя се управлява от електроника, която разчита на 12 датмика, докато извън пътя се задейства принудителна блокировка на диференциала. Моделът се продава само в САЩ и Япония през периода 1997-2001, но без особен успех – едва 5958. VehiCROSS се задвижва от V6 мотор, съчетан с 4-степенен автомат и се позиционира като спортен всъдеход.

Subaru Baja


Най-необичайните японски всъдеходи

Модель Baja (чете се Баха) се произвежда в завода в Лафайер, щата Индиана, от 2002 до 2006 г. Необичайният пикап на базата на Outback дебютира като концептуален модел през 2000 г. и предизвиква интереса на публиката. Когато обаче се стига до продажби, търсенето се окачва разочарование. В Subaru планират да продават по 24 000 бройки годишно, но в крайна сметка за 4 години резултатът е под 30 000.

Suzuki X-90

Най-необичайните японски всъдеходи

Този двуместен всъдеход-тарга се произвежда от 1995 до 1997 г. Повече няма и смисъл, тъй като продажбите са много плашещи – под 10 000 бройки за 3 години. Медиите също не го пожалват и го съсипват от критики. Интересното е, че в наши дни Suzuki X-90 все още може да бъде видян по пътищата – най-вече в САЩ, където е основният пазар на този модел.

Honda Element

Най-необичайните японски всъдеходи

В технически аспект Honda Element е много близка с модела CR-V, но това не се отнася за външния вид. Приличащият на тухла автомобил се набива на очи не само с масивността си, но и с отсъствието на централни стойки на каросерията, зароди което вратите се отварят една срещу друга. Любопитното е, че прототипът на Element се казва Model X – явно машините с подобен тип врати са сериозно свързани с това название.

Honda Crossroad


Най-необичайните японски всъдеходи

Ако първата поколение на Crossroad представлява Land Rover Discovery с емблема Honda, то втората генерация, произвеждана през периода 2007-2010 г., се превръща в кросоувър със 7 места. Тя заменя модела HR-V, но заради неугледния си дизайн не успява да се превъне в хит на пазара. Всъщност извън Япония Crossroad не се и продава.

Infiniti FX


Най-необичайните японски всъдеходи

Infiniti FX е трудно да бъде нарече „стопроцентов японски автомобил”, но все пак корените му са японски. Външността на модела е доста спорна, а силуетът му до голяма степен напомня крос-купе – форма, която става много популярна няколко години по-късно. За съжаление, FX бе спрян от производство и все още не е ясно със сигурност дали ще получи наследник.

Nissan Murano

Най-необичайните японски всъдеходи

Братчето на Infiniti FX - Nissan Murano, става първият опит на Nissan да направи всъдеход от купето 350Z, а по-късно и от 370Z. Това ясно се вижда в дизайна, който довежда и до още един доста нестандартен автомобил - Murano CrossCabriolet. Той обаче се оказва прекалено смело решение и не успява да се наложи на пазара. Стандартното Murano обаче намира своите почитатели.

Nissan Juke

Най-необичайните японски всъдеходи

Нестандартната оптика и изобщо дизайнът като цяло превърнаха Nissan Juke в един от най-популярните модели в света. Някои го харесват, други го отричат напълно, но моделът продължава да се продава успешно, въпреки че вече е на солидна възраст. С нетърпение очакваме да видим и наследникът му.

Acura ZDX

Най-необичайните японски всъдеходи

Това е японският отговор на BMW X6, който обаче така и не успя да се наложи на пазара. Скритите във вратите задни дръжки, като и падащият към задната част покрив са отличителни черти на този кросоувър. Явно обаче нещо не му достига и това си личи от резултатите.

Mitsubishi Pajero Jr. Flying Pug

Най-необичайните японски всъдеходи

Японците са направо побъркани на теми „ретро-стил” и „британски автомобили”. Това увлечение понякога довежда необичайни резултати – като Pajero Jr. Flying Pug. През 1997 г. компанията пусна пазара 100 бройки от този автомобил, които технически не се отличават от стандартния Pajero Junior. По този начин компанията се опитав да съживи интереса към модела, но това не се получава.

Toyota Classic

Най-необичайните японски всъдеходи

Предишният всъдеход обаче е много далеч от нивото на дизайна на Toyota Classic. Компанията изгражда на базата на Hilux един напълно нов автомобили, визуално напомнящ Toyota AA (на свой ред той е копие на Chrysler Airflow). Моделът е пуснат през 1996 г. в ограничен тираж от 100 бройки, като е посветен на 60-годишнината на модела АА. Цената на всяка машина беше 75 000 долара, което също не помогна особено за търсенето на пазара.

Toyota FJ Cruiser

Най-необичайните японски всъдеходи

Моделът FJ Cruiser се превърна хит в държавите, в които официално не се предлагаше. Отличните му всъдеходни качества, комбинирани с дизайн в стила на Land Cruiser FJ40 и умерената цена осигури на модела цяла армия от верни фенове. Въпреки това през миналата година производството на модела беше спряно.

Toyota Mega Cruiser


Най-необичайните японски всъдеходи

Както и Hummer H1, така и Mega Cruiser е направен за нуждите на армията. Все пак 140 бройки от модели стигат и до обикновените граждани. Вероятно е можело те да бъдат и повече, но заради икономическата криза в Япония в края на 90-те години Toyota решава да спре производството на „гражданската” версия. Моделът е оборудван с 4,1-литров дизел и 4-степенна автоматична скоростна кутия.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сериозни джипове: Джип чероки, гранд чероки, вранглер. Тойота лендкрузър, FJ и т.н. Нисан патрол. Митсубиши паджеро. Лендроувър дифендър, дискавъри. Сузуки самурай, витара/старите/. Уаз. Има и някои екзотики. Какво е истински джип? Той има рама и цели мостове отпред и отзад. По принцип няма стоков джип, който да става за сериозен офроуд. Тези неща съм ги разбрал от офроуд форума, инфото там е огромно.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Кое им е необичайното на Исузу-то и Инфинити-то ?
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    GP ( преди 6 години )
    До неграмотниците пишещи тези статии: Инфинити FX се продава и до ден днешен, но под името QX80... А и много ще се радвам един ден да видя статия без "търсенето се окачва разочарование"Жалки сте
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    В момента ( преди 6 години )
    Има само 4истински офроуда: Тойота Ланд Круизър,Нисан Патрол,Джип Врангел и Мерцедес Г- клас. Към тях може да се приобщи и още някой х'американски пикап,но габаритите им ги правят безсмислени извън прериите и пустините в Америка.
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Понякога трябва да улучиш точният момент в който да пуснеш даден модел, за да има той успех. Има страхотни модели, които не са успели да се наложат, както и не толкова добри, които противно на всички очаквания се продават добре.Показателна е модата на паркетниците при които външниь вид продава, а не качествата. Населението толкова се е дебелизирало, че просто няма на къде. Купува се работна кола за извън пътя и за товярене, за да се фука с нея