IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ferrari Testarossa кабрио за големия шеф!

Не, колата не е поръчана от Енцо Ферари

Ferrari Testarossa кабрио за големия шеф!

Testarossa е един от култовите модели на Ferrari от 80-те години на миналия век, а италианската компания е създала само един кабриолет от този модел. И той е поръчан от големия шеф. Не, не става въпрос за Енцо Ферари, а за неговия началник по това време – босът на FIAT Джани Анели.

Ferrari Testarossa кабрио за големия шеф!

През 1986 г. Анели решава да отбележи 20-те години, през които ръководи FIAT и си поръчва уникалния Testarossa Spider – в нетипичния за Скудерията светлосив цвят, а интериорът е тъмно син. Защо обаче това Ferrari е сиво? Обяснението е просто, ако приемем егоцентризма на Анели: с буквите AG в Менделеевата таблица се отбелязва среброто, а това са първите две букви на фамилията на Джани Анели. Логично, нали?

Ferrari Testarossa кабрио за големия шеф!

Факт е, че инженерите на Ferrari са прекарали доста време в технологичното развитие на кабрио версията на Ferrari, все пак, не можеш просто да махнеш покрива на един от най-бързите автомобили на света и да създадеш откритата му версия. Наложило се усилване на пода на колата, както и добавянето на електрически ролбар, който да поддържа гюрука. За Анели обаче се наложила и друга промяна.

Ferrari Testarossa кабрио за големия шеф!

Заради стара контузия на краха той предпочитал да кара коли с автоматични трансмисии. Затова е 5-степенната механична кутия на Testarossa се превръща в автоматик с натискане на бутона с надпис Valeo. Подобна модификация на трансмисията била направена и друга кола на Анели – Ferrari F40. Що се отнася до мотора на уникалния кабриолет, тук промени няма – 5,0-литров 12-цилиндров боксер с мощност 390 к.с., същия като при версията купе.

Ferrari Testarossa кабрио за големия шеф!

Анели винаги е бил известен с предпочитанията си към странни и уникални кабриолети. Приживе той е притежавал и единствената кабрио версия на Lancia Delta Integrale, както и на FIAT Multipla, но Testarossa-та си остава най-известният му кабриолет. През 2016 г. колата беше продаден на търг за малко над 1 милион британски лири, като се оказа, че Анели й е навъртял едва 23 013 км.

0 от 500