Autozam AZ-1 излиза през 1992 г. и представлява дребен японски автомобил, причислен към kei-car сегмента в Страната на изгряващото слънце. Той се задвижва от 657-кубиков турбо двигател с 3 цилиндъра и 5-скоростна механична трансмисия. Колите били проектирани и произвеждаи от Suzuki, но се продавали в Япония от Mazda. Всъщност, това е и единственият пазар, на който тези коли са били продавани.
Малкият двигател на Autozam AZ-1 има четири клапана на цилиндър, но по-интересното е, че е средно разположен, което означава, че този автомобил с лекота може да спори за титлата “Най-малкия суперавтомобил на планетата”.
Първоначално колата била продавана под марката Autozam, която била собственост на Mazda през 80-те. Дебютът на автомобила се състоял през октомври 1992 г., а производството било прекратено две години по-късно - през 1994 г. Освен размерите, една от най-забележителните черти на AZ-1 са неговите отварящи се нагоре врати. Фаровете на първоначалния концепт се отваряли нагоре, но впоследствие инженерите решили да опростят предницата и заложили на статични компоненти.
Мощността от 63 к.с. се доставяла от 657-кубиков двигател на Suzuki с турбокомпресор и максимален въртящ обем от 85 Нм при 4000 об/мин.
Suzuki произвеждали своя собствена версия, продавана като Suzukiu Cara. Тя също добила известна популярност и била изнасяна на чужди пазари, като в Канада и някои други страни, варианти на Cara били конвертирани с ляв волан.
Производството на AZ-1 доста се забавило спрямо предварително планираното и когато автомобилът най-накрая бил качен на конвейера, Япония била покосена от икономическа криза. Моделът се продавал за еквивалента на 12 400 долара, което било съвсем малко по-ниска цена от тази на Mazda MX-5 по онова време. От друга страна AZ-1 бил по-скъп от преките си конкуренти Honda Beat и Suzuki Cappuccino, което го обрекло на неуспех. Клиентите го приели за доста скъп и тесен. След като производството било преустановено, на паркингите на Mazda все още имало много непродадени коли от серията. В резултат на това, японската компания създала редица специални изпълнения, за да изчисти залежалите наличности.
В крайна сметка от модела били произведени 4392 бройки плюс 531, които били брандирани като Suzuki Cara. За сравнение, от Suzuki Cappiccino били продадени 28 010 автомобила, а от Honda Beatбили пласирани 33 600 коли. По това време тези резултати означавали пълен провал за Mazda, но днес означават, че AZ-1 е безспорно най-редкият и съответно най-интересният kei-car спортен автомобил. Най-малкият суперавтомобил в света.