Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Разликата между обявените и реалните стойности е скочила близо 5 пъти от 2001 г. насам

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи нови проучване по въпроса.

Производителите лъжат с разхода все повече

Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 е 42%, докато същия показател през 2013 е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.

Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.

Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техния разход на гориво и вредните им емисии.

Въпреки новият тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията новата WLTP програма “съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката”.

Снимка: Audi
 

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Оооо приятел дай си Ауриса и ще ти покажа как се прави този разход 12 дори и по голям ще ти направя .... но няма смисъл да те лъжа само пробвай от стоп тръгни направи едно ускорение за отсечка 10 км макс вдига до 210 на равно след което екстремно намаляне до 140 че завоя е хубав и пак ускорение до 210 ... между другото само да поддържаш 180 разхода ти е 9-10
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Извън града и на нови и на стари със спокойно шофиране около 90 км/ч се достига разхода. В града обаче на новите може да постигнеш разхода само ако нямаш много кръстовища и светофари в маршрута. На мен лично дойде ли 15 септември градския ми разход в София се вдига с 15 - 20% в сравнение с лятото. Зимата когато паднат температурите се покачва още.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дизелите зимата загрьват много по-бавно от бензинките. На бензиновата кола при минусови температури, ако и трябва да работи 2-3 мин, то на дизела му трябват най- малко 5-6 мин. Ама не да работи на място, а да го караш, защото дизел на място не загрява. Трябва да се кара и тогава. Та в този смисъл дизел за градско и къси разстояния е едно от най-лошите неща. Скапвате двигателя от всякъде. За това дизел за по-дълги разстояния е ок, а бензинова за градско. Ако е газифицираш още по-добре.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Само драйвер на баварка може да отиде на кафе или дискотека и да остави кокошарника да работи на място, за да му е топло и да му е икономично хахаха. Не се в ред момченце. Книжка имаш ли изобщо, че дрънкаш простотии? А ако е дизел и няма печка ще има да чакаш цяла нощ да ти загрее и пак няма да е загрял.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ауриса този двигател 2.0 дизел сток посмъртно не може да направи разход 12/100. Виж, ако си бил с дръпната ръчна, може и да може, но по друг начин няма начин. Даже и тогава не може, защото ще ти замирише най-малкото на изгоряло. С моя съм дърпал ремарке, когато се сменях жилището. Ремаркето в едната посока пълно до дyпка, а в другата празно в градски условия, трафик и задръстваниь с много потугляниь и спирания ми даде разход 9,5/100. Пре каране газ-спирачка-газ до ламарината повече от 10 никога.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    бавареца ...преди години имах бензинови коли , разхода зимата е ужасен .. от едно кафе до друго кафе до трето кафе , дискотека разхода ми идваше до 3 пъти по голям защото мотора не можеше да загрее , и на това му намерих цаката започнах да я оставям запалена хем разхода падна хем в колата топло
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    e46 мноо дърто това Ауди S8 D2 то на 20 години бе приятел ... не че е лоша нооо
  • #8
    3 rate up comment 14 rate down comment
    e46 ( преди 1 година )
    Ауди S8 D2 разход 10,5/100 със 150-160 по магистралата.Ей тва е кола дтига с тия тойоти
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    vel_co .... Напълно те подкрепям това исках и да кажа разхода който дават е постижим ... но никой не кара така :) Там където Ауриса ми даде разход от 3.6 на връщане по същия път успях да постигна разход от 12 литра но поне си вдигнах адреналина .... така че кой как кара е важно за разхода
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 1 година )
    Стига сте цитирали отделни екстремни постижения на икономията. Аз пък съм правил на извънградско по-висок разход от градския в задръстванията, т.е. и това е възможно, но нормално ли е? Няма какво да спорим, разходите са постижими. Производителите лъжат не в разхода, а във формулировката - говорят за каране, а всъщност става дума за внимателно ПРИДВИЖВАНЕ!