Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

BMW, Daimler, Ford и VW Group обединиха сили

Концерните стартираха проект за изграждане на европейска мрежа от зарядни станции

BMW, Daimler, Ford и VW Group обединиха сили

Съвместно предприятие, което ще изгражда мрежа от високоскоростни станции за зареждане на електромобили - High-Power-Charging (HPC), започва официално своята дейност дейност. То ще се казва IONITY, както ще създаде и ще обслужва около 400 станции за бързо зареждане по основните европейски магистрали до 2020 г.

BMW, Daimler, Ford и VW Group обединиха сили

В съвместното предприятие ще участват BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group с компаниите си Audi и Porsche. Стартът на проекта е даден днес, но изграждането на 20 от станциите в някои европейски държави вече е започнало. Капацитетът им е до 350 кВт, което дава възможност за по-бързо зареждане от сегашното.

С пускането на близо 400 HPC-станции до 2020 г., IONITY ще направи пътуването на дълги разстояния по-лесни и ще отбележи важна стъпка в развитието на електрическите автомобили. Компанията е базирана в Мюнхен, като ще се ръководи  от Михаел Хайеш - главен изпълнителен директор и  Маркус Грол - главен оперативен директор. До началото на 2018 г. екипът ще се разшири до 50 души.

Общо 20 зарядни станции ще отворят още тази година, като те са разположени на централни пътища в Германия, Норвегия и Австрия. Догодина трябва да бъдат построени още над 100 устройства. Мрежата ще използва европейския стандарт за зареждане Combined Charging System, за да намали значително времето за пълнене на акумулаторите в сравнение със съществуващите системи.

Партньорите в това начинание - BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group, имат равен брой акции в съвместното предприятие. Те са поканили и други автомобилни производители да се включат в проекта, за да може мрежата да бъде разширена.

Снимка: IONITY
 

0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А когато Тесла ги кани да правят заедно зарядни станции, защо същите тези се дърпаха? А защо Нисан и Митсубиши преди Тесла също канеха, а немците им се присмиваха. На Кухите немски каски, ако им е къса паметта, то на други не е. Уж били канили някого, ама пак са се събрали същата групичка общо взето, които бяха в картелно споразумение. Сега само гледайте какви глупости натворят. Ще си измислят разни техни стандарти и ще сложат задължително много високи цени, за да спънат работата!
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мда, този най долния не може да чете... Само реването по форуми му се удава...
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Този ( преди 1 година )
    Баба шмеркел ги е накарала да се обединят.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колонки за зареждане се произвеждат от фирмата АBB. Имат станции както за бързо, така и за бавно зареждане, като и такива които могат да се монтират в домашния гараж. Имат и батерия за домашно ползване за захранване на отделни системи от жилището доста преди от Тесла да представят тяхната Powerwall. Догодина се очаква да пуснат 2-ро поколение на този тип батерии с доста по напреднала технология. Просто не тръбят и не се хвалят като тези от Тесла.
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    JDM_Mercedes не се учудвай, повечето българи вече могат да четат само етикети и заглавия.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Викаш баба Пена от Червен Бряг трябва да финансира изграждането на зарядни станции, хехе. Еко талибаните могат да съществуват сако ако данъкоплатеца плаща за глупостите им. Оставете на пазара да изгради такив станции. Ако има интерес и рентабилност ще се намерят фирми да инвестират, както са се намерили фирми да строят бензиностанции във всяка паланка.
  • #4
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Изграждането на такива станции трябва да е приоритет на държавите. Всички говорят как да се пребори глобалното затопляне и замърсяване на въздуха ама едни такива конкретни мерки не поема никой. Всеки знае че проблема на електричките е късия пробег, но за сметка на това и пълната липса на зарядни станции. 400 зарядни станции са нищо за европа, те дори само за България биха били нищо.
  • #3
    17 rate up comment 8 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    Някой май не чете статията до края, или просто така му изнася ? "Партньорите в това начинание - BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company и Volkswagen Group, имат равен брой акции в съвместното предприятие. Те са поканили и други автомобилни производители да се включат в проекта, за да може мрежата да бъде разширена."
  • #2
    15 rate up comment 12 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    До сега единствено Тесла са показали, че знаят как се правят използваеми зарядни станции. При твх просто закачаш кабела и колата зарежда. При всички останали зарядни мрежи нямаш ясна информация къде са зарядните, дали работят в момента, а и трябва да се регистрираш и да получиш РИФД карта по пощата. Също и слагат само по едно зарядно на локация. Пълна трагедия са! А и Тесла вече имат към 350 станции с поне 4 зарядни на станция в Европа. Пожелавам успех на швабите с догонването!
  • #1
    18 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тези кожодери ще обесмислят електричките с цените за зареждане. Гарантирам ви че ще сложат такива цени, които ще са съизмерими с тези да караш на LPG. Явно това им е целта щом са я направили тази седянка (картел). От вурстовете нищо хубаво не може да се очаква. Защо не са поканили и други големи компании, за да направят единен стандарт за зареждане, а за пореден път играят сечено на останалите. Също както производството им на автомобили. Жалки са...