Гледайки автомобила на снимките, вероятността да си помислите, че е бил представен преди няколко месеца, е повече от голяма. Истината обаче е друга. Това концептуално Peugeot 4002 се появява преди точно 15 години на автосалона във Франкфурт. Горе-долу по същото време, когато светът се запознава с Volkswagen Golf V.
Как започва всичко? Годината е 2002 и Peugeot се записва за участие в автомобилното изложение в Париж, където френската компания представя Моделите си 208 GTi и Partner Combi фейслифт. По същото време, един от членовете на семейството на PSA организирал второто издание на дизайнерския конкурс Peugeot Design Competition, който давал възможност на участниците да спечелят награда от 5 000 евро за най-добър дизайн. Били разгледани над 2800 проекта от 90 различни държави, а накрая бил излъчен и победител - 32-годишният германски дизайнер Щефан Шулце.
Всички участници в конкурса трябвало да създадат виртуални изображения,следвайки следната тема:
“Заровете се в историята на марката Peugeot и си представете автомобил, който Peugeot може да разработи в идните години - автомобил със стилистични препратки към класическите модели на Peugeot от миналото.”
Шулце направил точно това, като разработил ретро-футуристичния концептуален модел 4002, вдъхновен от Peugeot 402 от 30-те. Интересното в случая е, че 15 години по-късно колата продължава да изглежда като машина, достойна за следващия филм от поредицата “Батман”. От Peugeot толкова харесали дизайна на Шулце, че не променили нищо от него и бързо изградили пълноразмерен макет, който бил представен кодина по-късно на алтернативния салон във Франкфурт.
За съжаление, прототипът бил нищо повече от един макет. Той няма двигател окачване и всичко останало, с което може да се похвали всеки функциониращ автомобил. Още повече, че Peugeot всъщност никога не декларират желанието си да превърнат този впечатляващ концепт в производствен модел.
Концептът е оборудван с 21-инчови джанти с ретро стилистика, а купето му има елегантни линии и е направено от комбинация от фибростъкло и алуминий. Профилът на прототипа е толкова нисък, че се наложило страничните огледала да бъдат разположени по-високо от покрива.
Щефан Шулце разработил концепта си около идеята за средно разположен двигател, който диша с помощта на четири крайни изпускателни тръби, монтирани в централната част на задната броня.В определен смисъл концептът прилича на френска версия на хиперавтомобила на Йозеф Кабан - Bugatti Veyron. По стечение на обстоятелствата последният също донякъде е френски, тъй като се сглобяваше в Молсайм, Елзас.
Peugeot 4002 не е единственият концепт на Щефан Шулце, който се появява пред широката общественост. През 2007 германецът представя своя Storm, който е базиран на Lamborghini Diablo.
Снимки: Peugeot