IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите мотори във Формула 1 скараха ФИА с Mercedes и Renault

Големите компании не искат да правят още инвестиции

Новите мотори във Формула 1 скараха ФИА с Mercedes и Renault

Международнота автомобилна федерация (ФИА) и новите собственици на Формула 1 - компанията Liberty Media, представиха вчера в Париж виждането си за това как трябва да се променят двигателите на болидите в световния шампионат, за да станат колите по-атрактивни за феновете.

Новите мотори във Формула 1 скараха ФИА с Mercedes и Renault

Промените са в няколко насоки – моторите остават 1,6-литрови V6 с едно турбо, но ще работят на 18 000 об/мин, т.е увеличението е с 3000 об/мин, за да се постигне промяна в звука им.

Сложната хибридна система, от което тези мотори са част се опростява – предвижва се мотор генераторът MGU-H, който превръща в енергия топлината, отделена от турбото, да отпадне, а в същото време другият мотор генератор MGU-K (превръща в енергия топлината от спирачките) да стане по-мощен.

И пилотите ще имат възможност да използват допълнителната мощност по свое усмотрение – както беше при първото поколение на системата KERS през 2009 г. Това означава допълнителни стратегически възможности за атака на по-предни позиции.

Отделно от това ФИА планира и ограничаване на разходите за развитие, използването на доста ограничени като размери и тегло турбини и въвеждането на стандартни за всички мотори компоненти – мярка, която и сега се използва успешно.

Тези предложения обаче не се приеха с очаквания ентусиазъм от настоящите доставчици на мотори във Формула 1, като атаката поведоха шампионите от Mercedes, следвани от Renault.

Шефът на Mercedes Тото Волф обясни, че промените в правилата на практика изискват от компаниите нови сериозни инвестиции, тъй като вече става въпрос за „напълно нови двигатели”, както и че плановете на ФИА са се отдалечили от целите на промените – колите да станат по-шумни, по-мощни и по-евтини с опростяването на системите за задвижване.

Шефът на Renault Sport Сирил Абитбул подкрепи Волф, като допълни, че тези промени изискват нови сериозни инвестиции, не само в моторите, но и в развитието на колите, без обаче тимовете да знаят „как ще изглежда Формула 1” след 2020 г.

Новите правила трябва да привлекат и нови участници в спорта, като от тази седмица е реакцията на Aston Martin, че промените са „окуражаващи”, но без реален ангажимент на марката, че планира да доставя мотори във Формула 1. Британците търсят модел, който да им позволи да влязат в шампионата като независим доставчик на двигатели, но без да спонсорират малките отбори, които биха работили с тях, т.е да печелят от тези мотори.

Окончателният вариант на предложеният на ФИА трябва да бъде готов до края на годината, а в края на 2018 те трябва да бъдат приети като правила, които да влязат в сила за сезон 2021.

Но с оглед на репликата на Волф, че „производителите не приемат тези предложения”, то дискусията по новите мотори във Формула 1 явно тепърва започва.

Тагове: mercedes aston martin renault
0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    А защо да мъчат конете? Направо да пуснат пилотите да търчат по пистата с гащеризони и каски 2 часа.
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    Бивало и Рено и Мерцедес да излезнат, накрая да си се състезават само Хонда и Ферари. От година на година Формула 1 става все по-зле и по-зле. Едно време беше върха на сладоледа сред моторните спортове, сега предпочитам да гледам 24 часа на Спа, Льо Ман или Нюрбургринг. В пъти по-интересно и с повече драма.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На калпавия водолаз, водораслите му пречат!!!
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    2257 ( преди 1 година )
    Коланите са опасни! Без колани като беше през 1952г.!
  • #2
    23 rate up comment 6 rate down comment
    сър колин чапман ( преди 1 година )
    Ако искаш да върнат и ръчния хронометър ? Направо да правят формула аналог, връщайте делкото, никакви електронни системи! да живее механиката, да живее аналоговия сигнал!
  • #1
    25 rate up comment 9 rate down comment
    монтойа ( преди 1 година )
    да върнат обикновения атмосферен в10. без електроники от какъвто и да било тип. Тогава ще стане интересно!