IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Apollo IE - чудовище от Хонг Конг с германски корени

Цената му е поне 2,3 милиона евро, моторите идват от Ferrari

Apollo IE - чудовище от Хонг Конг с германски корени

Apollo IE идва с V12 двигател и без турбо и хибридна система, а IE означава Intensa Emozione, което е напълно оправдано с оглед характеристиките на хипер автомобила на възродената марка. Apollo е наследник или ако искате следващата фаза от развитието на бутиковата компания Gumpert, създадена от Роланд Гумперт. Той обаче вече не е част от компанията, която е базирана в Хонг Конг и прие името на най-известния модел на първата фирма – Apollo. Логично.

Apollo IE - чудовище от Хонг Конг с германски корени

Също като в началото на Gumpert, в Apollo имат ясна цел – да създават вълнуващи и интересни автомобили, които по нищо не отстъпват на продукцията на наложените компании в този елитен пазарен сегмент. Което пък ни отвежда до двигателя на IE – 6,3-литров атмосферен V12, като ограничителят на оборотите е разположен на 9000 об/мин. Моторът идва от Autotecnica Motori и представлява сериозно преработен двигател на Ferrari, който иначе се използва при моделите F12tdf и LaFerrari. Мощността му е 780 конски сили, това обещават от Autotecnica Motori.

Apollo IE - чудовище от Хонг Конг с германски корени

Високите стандарти, зададени от двигателя, важат и за целия автомобил. Колата е изградена около монокок от въглеводородни влакна, като от същия материал е изградена и каросерията. Тези компоненти се произвеждат от компанията, която създава карбоновите компоненти и за Pagani. Теглото на шасито е едва 105 килограма, а общото тегло на IE – 1250, което не е никак много, като се има предвид мощността на двигателя...

Apollo IE - чудовище от Хонг Конг с германски корени

Моторът работи с 6-степенна секвенциална трансмисия Hewland с променливи предавателни числа и превключване на предавките от волана. Всичко това означава много скорост и динамика. Максималната скорост на IE е 335 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч – 2,7 секунди. Страничното натоварване в завоите достига 2G.

Цялата тази мощ обаче трябва да бъде добре притисната към пътя. Двата основни елемента в аеродинамичния пакет на IE са предното и задното крила, като задното има регулируема секция. При скорост 300 км/ч те генерират притискане от 1350 килограма, като 656 от тях се падат върху предната част на колата. По отношение на аеродинамичната ефективност IE се доближава до показателите на прототипите от клас LMP2, участващи в „24 часа на Льо Ман”.

Apollo IE - чудовище от Хонг Конг с германски корени

И накрая, IE е създаден от екип млади инженери – най-възрастен сред тях е шефът на компанията, който е на 45 години. Главният дизайнер е на 27 години, а главният инженер, отговарящ за аеродинамиката – на 23 години. Компанията планира да произведе 10 броя IE, всеки един от които е на цена минимум 2,3 милиона евро.

Тагове: gumpert apollo apollo ie
0 от 500