fallback

Toyota разработва безвъздушни гуми

Възможно ли е колите от бъдещето да използват просто каучукови ленти, вместо пневматични гуми

Японският концерн Toyota Motor изследва методи за производството на безвъздушни гуми, в опит да се намали теглото на своите хибриди, електромобили и автомобили, използващи водородна горивна клетка. Идеята на японците е да неутрализират допълнителното тегло на батериите и електромоторите. Засега от компанията подчертават, че до внедряването на технологията в серийното автомобилостроене все още ни делят години.За пръв път Toyota използва безвъздушни гуми в своя концептуален автомобил Fine-Comfort Ride (на снимките), който се задвижва от четири индивидуални мотора във всяко колело, захранвани от водородна горивна клетка. Иновативният прототип бе представен преди една седмица на автосалона в Токио, където главният дизайнер Такао Сато заяви, че подобно колело, състоящо се на практика от гумена лента, с която е обвита алуминиева джанта, може един ден да компенсира теглото на електромоторите и батериите.Засега обаче, революционните гуми на Toyota не могат да се похвалят кой знае с какви постижения, тъй като тежат колкото стандартни пневматични гуми. Сато предвижда, че в близко бъдеще развитието на технологиите ще доведе до намаляване на теглото им с около 5 килограма или 30 процента спрямо днешните пневматични гуми. Японският специалист дава срок до 2025 преди това да се случи.Гумите на концепта са дело на Sumitomo Rubber Industries, които в последните месеци са ги изпробвали на борда на традиционните за Япония микроавтомобили и голф колички. Според компанията, други японски автомобилни производители също са били заинтересовани от този тип гуми, особено за своите компактни електрически модели.“За автомобилните производители изкушението, наречено "гуми без въздух", е валидно най-вече за модели, които по някакъв начин използват електричество за задвижването си,” казва Сато. И докато концептът Toyota Fine-Comfort Ride е с размерите на пълноразмерен кросоувър, “този тип колела могат да бъдат използвани във всички моделни модификации.Вако Ивамура, който отговаря за 5-годишния проект за разработка на безвъздушни гуми в Sumitomo Rubber, коментира, че личната му цел е безвъздушните гуми да се появят на борда на сериен автомобил до 2020 г.Снимки: ToyotaЯпонският производител на гуми далеч не е първата компания, която се развива в областта. През годините безвъздушни гуми бяха представени както от Bridgestone, така и от Michelin. Неотдавна френският производител представи Tweel - комбинация от гума и джанта, чиято вътрешност е изградена от ламели, които поддържат тежестта на автомобила. Този тип гуми вече се предлагат серийно, но се вграждат единствено в моторизирани косачки, голф колички, строителна техника. Технологията все още не е имала възможността да се докаже в серийното автомобилостроене, като производителите ще трябва да поработят здраво, за да убедят автомобилните компании, че са безопасни за използване по обществената пътна мрежа.Конструирането на по-лека гума е само една от целите на Ивамура. Другото предизвикателство е ниското съпротивление на търкаляне. Той прогнозира, че новите безвъздушни гуми имат с 10 до 20% по-високо съпротивление на търкаляне отколкото традиционните пневматични гуми, което е недопустимо при автомобили, чиято цел е постигането на възможно най-дълъг максимален пробег с едно зареждане на батериите.Хубавата новина е, че цената няма да бъде сред трудностите пред производителите, тъй като новите гуми на Toyota биха се продавали на цена, която е сравнима с тези, пълни с въздух.Снимки: Toyota 

fallback
  • #8
    doc ( преди 6 години )
    Никога,нямам свободни три часа за да ти изброявам какво са открили самураите!Когато летеше влака-стрела с 300 км в час ти не си бил роден.
  • #7
    Някога ( преди 6 години )
    койота някога може и да направят иновация... но не сега...
  • #6
    НИКОГА ( преди 6 години )
    не броим рецептите за суши, и как да сготвим супа от медуза или водорасло !или как да сковен налъм от две парчета дърво !нещо по техническата част на науката ако може- ама не можеееееее щото нямяяяяяяяяяяяяама ти няма как да ги знаеш тия неща със незавършен 6-ти клас !
  • #5
    НИКОГА ( преди 6 години )
    doc а дай да видим една "япоснска иновация", която да не е с първоизточник - западния свят ?
  • #4
    doc ( преди 6 години )
    Никога,ти си болен мозък,затова не си струва да те опровергавам!При японците всяка иновация става реалност, а не остава на хартия!Затова са велика нация по която всички искат да се сравняват!
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хапчетата ВАГи! Хапчетата, бърррррзо!След, като ги изпиеш пусни търсачката и ще видиш колко много открития и разработки са направили. Ама то четене трябва и малко акъл да запомниш и осъзнаеш какво си прочел. При теб май тези неща липсват!
  • #2
    НИКОГА ( преди 6 години )
    койота пак са крали и то яко !тази разработка я има от Мишлен отпреди поне 10 години !разберете хора, японците никога нищо не са изобретили или открили - НИКОГА - всичко е крадено от другите !което и тяхно "изобретение" да вземете и се поразровите и попрочетете, ще видите че корените му са много отвъд пределите на техните острови !
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Браво на Тойота!За пореден път задават стандартите!
fallback
Последни