fallback

Toyota разработва безвъздушни гуми

Възможно ли е колите от бъдещето да използват просто каучукови ленти, вместо пневматични гуми

Японският концерн Toyota Motor изследва методи за производството на безвъздушни гуми, в опит да се намали теглото на своите хибриди, електромобили и автомобили, използващи водородна горивна клетка. Идеята на японците е да неутрализират допълнителното тегло на батериите и електромоторите. Засега от компанията подчертават, че до внедряването на технологията в серийното автомобилостроене все още ни делят години.За пръв път Toyota използва безвъздушни гуми в своя концептуален автомобил Fine-Comfort Ride (на снимките), който се задвижва от четири индивидуални мотора във всяко колело, захранвани от водородна горивна клетка. Иновативният прототип бе представен преди една седмица на автосалона в Токио, където главният дизайнер Такао Сато заяви, че подобно колело, състоящо се на практика от гумена лента, с която е обвита алуминиева джанта, може един ден да компенсира теглото на електромоторите и батериите.Засега обаче, революционните гуми на Toyota не могат да се похвалят кой знае с какви постижения, тъй като тежат колкото стандартни пневматични гуми. Сато предвижда, че в близко бъдеще развитието на технологиите ще доведе до намаляване на теглото им с около 5 килограма или 30 процента спрямо днешните пневматични гуми. Японският специалист дава срок до 2025 преди това да се случи.Гумите на концепта са дело на Sumitomo Rubber Industries, които в последните месеци са ги изпробвали на борда на традиционните за Япония микроавтомобили и голф колички. Според компанията, други японски автомобилни производители също са били заинтересовани от този тип гуми, особено за своите компактни електрически модели.“За автомобилните производители изкушението, наречено "гуми без въздух", е валидно най-вече за модели, които по някакъв начин използват електричество за задвижването си,” казва Сато. И докато концептът Toyota Fine-Comfort Ride е с размерите на пълноразмерен кросоувър, “този тип колела могат да бъдат използвани във всички моделни модификации.Вако Ивамура, който отговаря за 5-годишния проект за разработка на безвъздушни гуми в Sumitomo Rubber, коментира, че личната му цел е безвъздушните гуми да се появят на борда на сериен автомобил до 2020 г.Снимки: ToyotaЯпонският производител на гуми далеч не е първата компания, която се развива в областта. През годините безвъздушни гуми бяха представени както от Bridgestone, така и от Michelin. Неотдавна френският производител представи Tweel - комбинация от гума и джанта, чиято вътрешност е изградена от ламели, които поддържат тежестта на автомобила. Този тип гуми вече се предлагат серийно, но се вграждат единствено в моторизирани косачки, голф колички, строителна техника. Технологията все още не е имала възможността да се докаже в серийното автомобилостроене, като производителите ще трябва да поработят здраво, за да убедят автомобилните компании, че са безопасни за използване по обществената пътна мрежа.Конструирането на по-лека гума е само една от целите на Ивамура. Другото предизвикателство е ниското съпротивление на търкаляне. Той прогнозира, че новите безвъздушни гуми имат с 10 до 20% по-високо съпротивление на търкаляне отколкото традиционните пневматични гуми, което е недопустимо при автомобили, чиято цел е постигането на възможно най-дълъг максимален пробег с едно зареждане на батериите.Хубавата новина е, че цената няма да бъде сред трудностите пред производителите, тъй като новите гуми на Toyota биха се продавали на цена, която е сравнима с тези, пълни с въздух.Снимки: Toyota 

fallback
  • #18
    abc ( преди 6 години )
    А, виждал съм аутобилд списание с объркана дата и номер на брой : )
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това за китайците в някой АудиБилд ли го прочете?Да знаеш, че в това списание единственото вярно нещо е датата, ако случайно и нея не са е объркали...
  • #16
    Русия ( преди 6 години )
    Китайците имат най-бързи влакове.
  • #15
    Ime ( преди 6 години )
    абе то и самолетите в щатите са ги изобретили, ама реалтивният двигател, ползван масово днес, е разработка на румънец. Та това, че някой измислил парната машина не го свързва със свръхскоростните влакове. Не е важно само чия е идеята, но и кой я е разработил. Марк Зукерберг е жив такъв пример...
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Леле, тия легени и в момента са като лагерници с потропващо окачване, не искам да си ги представям с гуми без въздухотносно новите технологии на Тойота, те всичките са като автоматичната скоростна кутия на Антонов, Freilauf и всякакви такива, вече измислени, невъведени като безсмислени или направо откраднати
  • #13
    Някога ( преди 6 години )
    някой друг пример за "японска технология" ??
  • #12
    Някога ( преди 6 години )
    та когато е имало влакове в Европа твоите японци са били пещ с налъми !
  • #11
    Някога ( преди 6 години )
    влаковете - железниците знаеш ли къде за първи път са видели бял свят ??няма как да знаеш ?няма как IQ ти е все пак цели 10 единици
  • #10
    doc ( преди 6 години )
    Каква британска технология бе слабоумник?Боже къде попаднах сред инсуфициентни ***
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    лети ама с Британска технология !когато в Европа е имало развити железници самураите са си правили шишкебап със себеподобните и са газили боси в оризищата !ходи се пери бе хeрмaфродит
fallback
Последни