Компанията Citroen официално представи обновения си кросоувър C4 Cactus, който вече ще бъде позициониран като хечбек. Голямата промяна при модела е в окачването, както и в липсата на станалите емблематични за него защитни елементи по каросерията Airsumps.
Обновеният Cactus е поучил нов тип окачвне, което заменя досегашното Hydractive (хидропневматично). В Citroen сравняват новата система с „въздушно килимче”, като ефектът за това се постига с поставянето на хидравлични ограничители в амортисьорите. Тяхната цел е да ограничават и поглъщат енергията при спиране и преминаване през неравности.
Променен е и дизайнът на екстериора, като вече ги няма познаните въздушни балончета (Airdumps) на вратите и на броните. Те предпазваха каросерията от одрасквания и леки сблъсъци. Сега тези елементи са останали единствено на праговете.
Моделът е получил и нов двигател – 1,2-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра, развиващ 130 к.с. Той се комбинира единствено с механична скоростна кутия. Citroen C4 Cactus ще продължи да се предлага с бензинови двигатели с 81 и 110 к.с., както и с 1,6-литров дизел със 100 к.с. На по-късен етап ще се предлага още един дизелов мотор, развиващ 120 к.с.
В списъка с оборудване на обновения модел влизат 12 електронни асистента и системи за безопасност. Сред тях са функция за следене на лентата на движение, системи за мониторинг на „слепите” зони, функция за разпознаване на пътните знаци и система за внезапно спиране.
Освен това инженерите на Citoen сериозно са подобрили шумоизолацията на салона, а също така са сменили и предните седалки на автомобила.
Снимки: Citroen