Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Зимата идва – как за запазим акумулатора си в студа?

Няколко прости съвета за удължаване на живота на батерията в автомобила

Зимата идва – как за запазим акумулатора си в студа?

Идва най-тежкият сезон за автомобилите – зимата. Тогава на допълнително натоварване са подложени повечето системи на колата, а най-сериозно студът се отразява именно на акумулатора. Как да се сигурни, че той ще оцелее през студените месеци и няма да се наложи спешно да го сменяме?

Зимата идва – как за запазим акумулатора си в студа?

Тези, които имат нов акумулатор, не се вълнуват особено дали ще изкарат зимата. И с право, тъй като той вероятно ще издържи всякакви издевателства. Но ако под капака има по-стара батерия, към нея трябва да се подхожда внимателно. Иначе тя може да приключи още преди първия сняг. За да се облекчи нейната работа, са нужни грижи.

На първо място изчистете корпуса и вентилационните отвори от натрупаната мърсотия. Това може да стане с обикновен почистващ препарат. Отстраняването на мърсотията ще намали разреждането, което се получава при овлажняване. Хубаво е да се почистят също клемите и полюсите на акумулатора, след което да се провери дали той свързан правилно и най-вече здраво. Това ще намали до минимум електрическото съпротивление и ще облекчи последвалото стартиране на двигателя.

Когато настъпи зимата, върху „здравето” на акумулатора започват да влияят много фактори, затова е добре тяхно въздействие да бъде оптимизирано. От време на време е нужно да се провери дали ремъкът на генератора е добра натегнат, за да не се намалява ефективността на заряда. Не е особено препоръчително при загасен двигател да се слуша музика или да се оставят фаровете запалени.

Това ще съхрани енергията в батерията до следващото стартиране. Многочислените опити за запалване на мотора в студено време силно ограничават ресурса на акумулатора. Затова при ниски температура и нужно да се включва стартера за около 5 секунди. Интервалът между отделните опити трябва да бъде поне 30 секунди, за да има време батерията леко да се възстанови. След 5 неуспешни запалвания е по-добре да се прекрати с опитите и да се търси причината за проблема.

Зимата идва – как за запазим акумулатора си в студа?

Ако автомобилът има аларма, състоянието на акумулатора трябва да се следи още по-внимателно. При студено време капацитетът на батерията спада рязко. Някои собственици предпочитат при такива условия да оставят аварийните светлини включени, а това измуква електричеството от акумулатора. И след няколко подобни случая, батерията приключва.

И още един съвет, който удължава живота на акумулаторите. Той вероятно няма да се хареса на много от шофьорите. По възможност, избягвайте давате ток на друг автомобил, защото в подобни случаи акумулаторът ви е подложен на повишено натоварване. И ако той е по-стар, опитът да помогнете ще завърши с посещение на магазина, откъдето именно вие ще трябва да си купите нова батерия.

Снимки: Autosource
 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Ако мотора на колата ви работи нищо няма да ви стане на акумулатора." Аз дори ако не работи не мога да дам, явно има някаква електроника.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Аз съм с Varta вече 4та година, основно карам през седмицата на къси разтояния, така че споко. Иначе ето един трик от мен, давате на контакт (без да палите) за 3-4 секунди (с включени фарове), гасите, и така повтаряте 2-3 пъти. Това се прави с цел възбуждане на акумулатора преди запалване. После палите, но с изключени фарове, музика и тн. Действа отлично при минусови температури, вместо да въртите 2-3 пъти до запалване.Станало ми е навик дори и да не е зима.
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    de ( преди 1 година )
    да му мислят бъдещите собственици на ел.коли.. как се качват акумулаторите на топло горе ;) или всички без изключение ще имат гаражи?! по темата: има един тест за колко живот има останал в акумулатора. Ако трябва - нов. Спестява много разправии. Особено ако закъсате някъде където и когато неочаквате.. Нова година, и т.н.
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    1001 ( преди 1 година )
    Оня ден на Е65-цата сложих акумулатор на Варта чисто нов с 2 години гаранция сега е чук още нормално на няколко дена е, но колко ли ще издържи ми е интересно?
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Кога бе? Я дай да е видим тази "информация" кога и на какво са ги осъдели в Канада!
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    По този причина съдиха Тесла в Канада. Зареждат колата вечерта, на сутринта е с 30-40% надолу. Това обаче не ти го казват като купувате "екологична" кола.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Зимата идва – как за запазим акумулатора си в студа? Вземете си гараж и там си дръжте колата, а не на улицата! Ако гаража е отопляем ще е още по-добре не само за акумулатора, но и за колата ви. Ако нямате тази възможност вечер го смъквайте и си го дръжте на топло. Не само ще е добре за него, но и колата няма да ви е откраднат. 2 в 1, но само да не ви мързи...
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Марто ( преди 1 година )
    Относно: "Късите разстояния много морят акумулатора. Не може да се зарежда." Съгласен съм. това го събаря най-бързо и неусетно.
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ако карате на къси разстояния си вземете зарядно и го зареждайте периодично. Моето зарядно съм го купувал от Лидл. Евтино е и е много добро зарядно. По-добро е от модели, които струват 100-200 лв. или е на същото ниво, а е в пъти по-евтино. Доливайте и дистилирана вода, ако има нужда в някоя клетка, за да не остане на сухо, че това наистина ще ви скапе бързо батерията.И не си вземайте скъпите Бош и Варта.Нищо не става от тях и ще си дадете парите на вятъра.Направени са само гаранцията да изкарат
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това за избягването за даване на ток е пълна простотия. Ако мотора на колата ви работи нищо няма да ви стане на акумулатора. Ако не е запалена, тогава се натоварва батерията, но не фатално, че чак да ходите до магазина за нова. Имам Нисан на 8 г. купуван нов. С оригиналната батерия съм все още. На година поне 10 пъти съм давал ток на нуждаещи се. Абсолютно никакъв проблем. Късите разстояния много морят акумулатора. Не може да се зарежда.Аз моя веднъж в седмицата го слагам да се зарежда напълно.