IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

Концептуалният Shiraz има кожен салон и V8 двигател

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

От една страна е доста тжно, когато един смел проект не намери свое реално продължение като сериен автомобил, но от друга – понякога това е за добро. Конептуалният Daweoo Shiraz е едно от доказателствата за това.

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

В началото на 90-те години на миналия век корейските производители сериозно се активизират и недвусмислено показват, че искат да превземат европейския пазар. Те създават редица концептуални модели, в това число и спортни машини. Компанията Daewoo също участва в този процес и на автосалона в Сеул през 1997 г. представя три ефектни модела – Tacuma (на горната снимка), Matiz и Shiraz.

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

Два от тях – Tacuma и Matiz, стигат до серийно производство, но седанът Shiraz не успява. Само месец след дебюта си вторият прототип (от общо два направени) е представен на изложението в Женева. Той по нищо не се различава от показания в Сеул автомобил.

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

Всъщност Shiraz представлява пълноценен седен от представителен клас. Дължината му е над 5 метра, в салона има кожа и дърво, а под капака е поставен нов V8 двигател със скромен обем 2,5 литра. По това време Daewoo увеличива рязко обемите на производство и появята на подобен автомобил изглежда само въпрос на време.

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

Това обаче така и не става. През лятото на същата 1997 г. компанията качва на конвейра модела Leganza, в чийто дизайн са използвани елементи именно от Shiraz. Идеологическо въплъщение на концепта представлява и големият седан Chairman, построен на платформата на Mercedes W124. Този автомобил обаче така и не постига успех.

Как Daewoo за малко не пусна луксозна лимузина на пазара

Все пак основната причина Shiraz така и да не стане сериен модел се дължи на факта, че пазарът в Европа не е готов да приеме подобен автомобил. Отзивите от салона в Женева не са особено ласкави и това слага край на модела. Който явно се появява в неподходящ момент. Доказателство за това е, че в момента моделите на Genesis (премиум-бранда на Hyundai) се продават добре.

Снимки: Daweoo

Тагове: daweoo shiraz
0 от 500