IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрическите автобуси стават още по-мощни

Компанията Proterra гарантира над 600 км с едно зареждане

Електрическите автобуси стават още по-мощни

През септември електрическият автобус Catalyst E2 на Proterra постави нов световен рекорд за пробег с едно зареждане – 1772 км, а сега компанията обяви, че автобусите й ще станат още по-мощни и по-ефективни.

Електрическите автобуси стават още по-мощни

Всъщност, автобусът-рекордьор е бил задвижван от новата схема DuoPower, т.е електромоторите на борда му са вече два. Според компанията, новата схема на задвижване ще направи Catalyst E2 пет пъти по-ефективен от стандартните дизелови автобуси и ще е с 20% по-ефективен от досегашната версия на електрическия модел.

Електрическите автобуси стават още по-мощни

Общата мощност на двата електромотора, съставляващи DuoPower е 510 конски сили и с тях автобусът се ускорява от 0 до 32 км/ч за 4,5 секунди. При нормална експлоатация пробегът с едно зареждане ще е 660 километра, което е напълно достатъчно автобусът да покрие повечето транзитни маршрути в Северна Америка.

Новата версия на Catalyst E2 е много по-подходяща за експлоатация в хълмисти терени и пътища с по-сериозно изкачване, показаха последните тестове, което пък се оказа отлична новина за градските управи, които преговарят с Proterra за доставка на електрически автобуси.

Тагове: proterra
0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Автобусите и тировете ще дадат голям тласък на масовата електрификация, а не Тисличките.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В миналата статия за автобуса, в която ставаше въпрос за рекордният пробег, беше написано че този електрически автобус е по-евтин от дизелов аналог. Ако наистина е така, наистина ще е революция в транспорта.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    бус ( преди 1 година )
    Хората малко по малко минават към съвременни технологии, нищо че не са кой-знае колко съвършенни. Ние си дишаме стария дизел на Ханс, внесен съвсем нов, на 10 години и си тровим децата, щото сме много умни у Убави.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Шефа ( преди 1 година )
    След 3 години ще прави същите километри, сигурА. След 6-8 вече ще са в най-лошия случай 80-90% от първоначалните, което пак нищо не е като загуба. Той дотогава от мазут ще е избил парите за втори автобус, новичък.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Елен Мъск ( преди 1 година )
    Мишо, да не плачеш... правя го тирО, че го караш скоро! Технологията е същата, ма всместо тикви и компири, че вози ремаркета...
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Ганьо ( преди 1 година )
    Колко пара ще спести от нафта тоя автобус за 3 години? И след 3 години колко км ще прави на ток? Иначе еваларка!