IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Вносителите искат субсидии за електромобили и хибриди в България

Идеята на фирмите е държавата да поеме до 5000 евро при покупката на електрически кола

Вносителите искат субсидии за електромобили и хибриди в България

Асоциацията на автомобилните производители и техните представители в България (ААП) е поискала покупката на електрически и хибриден модел да се подпомага от държавата. За това съобщиха от организацията на вносителите пред медиите.

Вносителите искат субсидии за електромобили и хибриди в България

Искането е отправено по време на срещи с парламентарно представени партии, както и с неправителствени организации. От ААП посочват и конкретни цифри - субсидията при закупуване на електромобил да бъде 5000 евро, а за хибриден модел - 2500 евро. От Министерството на финансите обаче поне на този етап не са коментирали предложението.

Общият брой на електромобилите у нас е около 500, а на хибридните - над 2000, показва статистиката на ААП. От асоциацията са на мнение, че навлизането на нови технологии и най-вече намаляване на цената на батериите до няколко години ще позволи на колите на ток да бъдат реална конкуренция - най-вече като цена, на тези със стандартни двигатели с върешно горене.

За сравнение - в Румъния от тази година властите подпомагат преминаването към електрическа мобилност със субсидии в размер на 4400 евро за хибридни и 11 00 евро за изцяло електрически автомобили. У нас собствениците на електрическите автомобили единствено са освободени от данъка за превозното средство, а в някои от големите градове не плащат за паркиране в синя и зелена зона.

Големият проблем в България обаче си остава старият автопарк в страната. Едва 5% от автомобилите са на възраст до 5 години, докато цели 69% са на повече от 15 години. Средната възраст на леките коли, движещи се по пътищата на България, е 18 години.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мемфис ( преди 11 месеца )
    Стига с тази газ, бе! Толкова ли сте глупави и не разбирате, че стремежът е ограничаване емисиите на СО2, а той се генерира в еднаква степен и от бензин, нафта и ГАЗ! Така, че единствено колкото по- малко количество гориво изгаря една кола, толкова е по- малко количеството на изхвърленият СО2.5 л. Бензин.
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Джоди Сливенски ( преди 2 години )
    Ама то е много просто! Никой няма да плаща на никого нищо! Покупката на електромобил да бъде освободена от ДДС! Докато държавата не ме подпомогне за покупката на нов Нисан, Киа или Хюндай ще си карам жигулата на 40 години със всички екологични последствия за всички Вас! Срещу ТЕСЛА имам много против просто не ми харесва!
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Оня с магарето... опа оня с Тойотата и той щял да се нареди за субсидии
  • #7
    15 rate up comment 1 rate down comment
    сс ( преди 2 години )
    Пичове на никой от изро/дите не му пука. Те всичките ще си хванат самолета. За тях е важното населението да не се бунтува за да може спокойно да си крадат. Всяка промяна е болезнена и има опасност да не са власт. Помнете това когато очаквате нещо положително. П.с. И имайки предвид нивото на населението напълно ги разбирам.
  • #6
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Защото LPG-то си замърсява почти колкото бензиновия еквивалент, защо да има облекчения? Нета е пълен с инфо, разликата е грубо 10% в СО2
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    аз ( преди 2 години )
    Интересно ми е защо няма никакви облекчения за коли, които се движат на газ или метан? Мисля, че има доста страни в които има облекчения за такива автомобили. Използвайки тези горива дори и стари автомобили стават доста по-екологични.
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    По това се познава държава от кой свят сме. В белите държави се стимулира иконом2чността и екологията а у нас е точно обратното. Колкото ти е по стара и замърсяваща бракмата толкова по малко данък ще патиш. А фшрумните "капацитети" ще ви разяснят колко замърсяващо било да караш електричка. Точно те със старите немски кошници нов внос. Такива като тях ни управляват и не чакайте промяна да дойде.
  • #3
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Държавата ( преди 2 години )
    Ко, не!
  • #2
    13 rate up comment 8 rate down comment
    забрави ( преди 2 години )
    Нищо няма да се промени,защото гербаджиите не искат да взимат от мизерниците със стари талиги по-високи данъци,както е редно. Няма и да предложат субсидии за нови коли,защото не им е изгодно. Важното е да си стоят спокойно на власт до 2020-та ! А след това - кво им дреме. Защо ли ? Сетете се сами :)
  • #1
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Никви субсидии за тия еко-шитни!!! В БГ при над 60% дял на ТЕЦ в микса те замърсяват повече от стар дизел!!!