IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi RS2: Първото супер комби в света

Необичайният спортен автомобил всъщност е произвеждан от...Porsche

Audi RS2: Първото супер комби в света

В края на 80-те Audi натрупва увереност, че може да се справи с основните си конкуренти от Mercedes-Benz и BMW и решава да пусне на пазара серия от модели със спортна насоченост, използвайки опита си от състезателните рали отсечки. След като представя няколко еволюции на своето култово Quattro Coupe, германският производител започва да подготвя изграждането на цяло семейство от S-брандирани модели, представяйки през 1990 високопроизводителното купе Audi S2, а година-покъсно и 4-вратия модел S4.

Audi RS2: Първото супер комби в света

Положителният отзвук от страна на клиентите убедил ръководството на Audi да разработят още по-екстремна версия на автомобила, която да се превърне във флагман на цялата моделна гама на Audi. От друга страна обаче, германците не искали да харчат милиони за разработката на нов автомобил от нулата, затова решили да използват вече съществуващ модел за база на новия проект.

Подобно решение не било новост дори за тогавашната индустрия, но това, което инженерите на Audi решили да направят в този момент, било истински иновативно. Може би впечатлени от Mercedes-Benz 500E, Audi се обърнали към братската компания Porsche, за да им помогне да трансформира скучното комби 80 Avant в най-бързият спортен автомобил в света. И така, на 19 март 1994 се появила една легенда - Audi RS2 Avant.

Audi RS2: Първото супер комби в света

Дизайнерите на Porsche добавили агресивна предна броня с големи въздуховоди, черна радиаторна решетка и по-аеродинамични странични огледала, взети директно от Porsche 911. Регистрационната табела била преместена от петата врата на бронята, за да се освободи място за целия стоп, който намеква за влиянието на Porsche.

Купето било украсено с емблеми “RS”, спортна спирачна система с червени апарати, 17-инчови джанти Porsche, окомплектовани с нископрофилни гуми.

Клиентите можели да избират от 11 различни екстериорни цвята, сред които eмблематичната разцветка Nogaro Blue, която и до днес се асоциира с RS2 Avant.

Audi RS2: Първото супер комби в света

Под капака

Audi RS2 Avant се задвижва от доработен от Porsche 2.2-литров 20-клапанов 5-цилиндров двигател, който е снабден с по-голям турбокомпресор и интеркулер с по-голям обем. Моторът, който произхожда от S2, генерира мощност от 315 к.с. и 410 Нм. Всички те са достатъчни, за да изстрелят комбито до 100 км/ч за 5.4 секунди, както и до максимална скорост от 262 км/ч.

За сравнение, на тогавашното Porsche 911 Carrera му били необходими 5.1 секунди, за да ускори до 100 км/ч. Днес тези показатели не звучат кой знае колко добри, но в средата на 90-те подобна динамика била впечатляваща. Audi RS2 Avant било най-бързият и най-мощен сериен модел на Audi до този момент.

Двигателят задвижвал четирите колела с помощта на 6-скоростна механична трансмисия и популярната система за двойно задвижване quattro, която обаче имала спортни настройки и механично заключване на диференциала. Спирачната система използва 4-бутални апарати, взети отново от склада на Porsche, както и ABS система с агресивни настройки, позволяващи по-спортен стил на шофиране. Задължителното спортно окачване с по-ниски пружини и амортисьори с по-къс ход.

Audi RS2: Първото супер комби в света

Животът вътре

Спортната стилистика е продължена и в интериора, където веднага се забелязват дълбоки седалки Recaro, специфично инструментално табло в бял цвят и няколко по-малки уреда, монтирани в долната част на централната конзола. Последните осигуряват информация за температурата на маслото, налягането на маслото и напрежението на акумулатора.

Клиентите, търсещи освен всичко това и високо оборудване, също не били разочаровани, защото Audi RS2 се предлагало с автомотичен климатик, втора въздушна възглавница за пасажера, люк и карбонови детайли по таблото и корите на вратите.

Нещото, което наистина оразличава RS2 Avant от останалите коли от тази ера, е системата, станала известна със съкращението procon-ten. Цялото й име е Programmed Contraction-Tension и става въпрос за сложна, но иновативна технология, която “прибира” кормилния прът в милисекундите преди удар и затяга коланите, за да намали нараняванията на шофьора и седящия до него пасажер.

Audi RS2: Първото супер комби в света

Въпреки високата си базова цена от 98 900 дойче марки, Audi RS2 предизвиква смут сред конкуренцията на Audi и се доказва като изключително популярен автомобил из цяла Европа. Първоначално Audi съобщава, че ще произведе само 2200 бройки, но заради сериозното търсене серията била раздута до общо 2909 автомобила. Интересна подробност е, че всеки един от тях бил произведен в завода на Porsche в Щутгарт. Производството било прекратено през юли 1995 г.

Porsche обявява намеренията си да произвежда автомобили за други компании през 1989 г., а още през следващата година се захваща с производството на Mercedes-Benz 500E (W124). Споразумението между Porsche и Mercedes води до това, че Mercedes поверява част от производството си на Porsche. Производителят на спортни автомобили има друг подход с Audi, с която сформира съвместно дружество, наречено Arge. Договорът задължава двете компании да делят генерираните приходи от съвместната си работа по равно.

Успехът на RS2 убеждава Audi, че смисъл от подобни проекти има и компанията продължава да развива високопроизводителни модели, ориентирани към съперничество с моделите на Mercedes AMG и BMW M. През 1999 на пазара излиза следващото зло комби ва Audi - RS4, което разполага с туин-турбо V6 двигател с 375 к.с.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    дпа ( преди 1 година )
    М/у другото. И Татра са имали същата разработка преди немците.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    dpa ( преди 1 година )
    Много добре знаете кой на кого е внук, предполагам знаете че са евреи и порше и пиех, и както си му е реда....всичко са взели на готово( демек откраднали) от ШКОДА. Защото и прословутата им костенурка и после порше са чисти разработки на ЧЕХИТЕ!!! И боксера, и въздушното охлаждане и задния двигате. Най нагло са го откраднали по време на войната. И нищо нито са доразвили нито подобрили. Жал ми е за Шкода, какви ли хубави коли щяха да шравят ако не беше при немците.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Кефи "автора" как разказва в минало свършено,сякаш е било през възраждането :))))
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    F11 ( преди 1 година )
    По онова време , шеф на ауди е Ф.Пийх , който е и внук на стария Порше.А да се присмивате на Порше означава , че от коли просто не разбирате.
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "продължава да развива високопроизводителни модели" уффффф, поредната изцепка на аматьорите от този сайт. Какво точно произвежда, бе мамули? Капачки за лютеница ли, кисели краставички ли,...? Жалки сте!
  • #5
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Била направена от Порше. Сякаш е кой знае какво. Да се смееш ли, да плачеш ли!
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Легендарен и свръхавтомобил за времето си!
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Дидо ( преди 1 година )
    Последното истинско Ауди .... направено от Порше :)))... взели само корубата на Ауди, да прилича там на комби, пък после ще видим :))) хаха
  • #2
    45 rate up comment 3 rate down comment
    2.2 ( преди 1 година )
    Велика кола с Велик двигател !!!
  • #1
    39 rate up comment 3 rate down comment
    Нев ( преди 1 година )
    Like! За съжеление едно от последните "истински" Аудита! :(