Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Китай иска 1 милион електрически коли на година

Властите променят правилата за производителите на местния пазар

Китай иска 1 милион електрически коли на година

Китай въвежда промени в правилата, регулиращи производствените гами на компаниите, присъстващи на най-големия автомобилен пазар в света. Властите в Китай отдавна не крият желанието си в най-скоро време на пазара да излязат колкото се може повече електромобили и тези промени ще са много важна стъпка в тази посока.

Китай иска 1 милион електрически коли на година

На практика Китай нарежда на повечето чуждестранни компании като Volkswagen и Ford да продават минимално количество автомобили, задвижвани от „нова енергия”, като промените влизат в сила от 2019 г. Това означава, че тогава поне 10% от колите на определена марка трябва да са екологични, а от 2020 този процент отскача на 12.

Новите правила обхващат чуждестранните компании, които произвеждат на място или внасят над 30 000 „традиционни” коли на година. Който не изпълнява правилата ще трябва да купува „кредити” от държавата, с който да покрива неекологичните си модели или направо ще плаща глоби.

Освен това Китай влиза в лагера на държави като Великобритания и Франция, които планират да забранят продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 година. Властите са изчислили, че тези промени ще доведат до производството на 1 милион и повече електромобили на година, но темпото допълнително ще се ускорява, тъй като целта е изкарването на пътищата на 200 милиона коли, които използват „алтернативна енергия”.

Китай иска 1 милион електрически коли на година

Пазарът на електромобили в Китай съвсем скоро ще е най-ценното място, на което да присъства всеки производители и докато Илон Мъск, Nissan и GM кроят планове за по-големи дялове, местните им съперници вече набират скорост. За първите седем месеца на годината най-големи продажби на пазара на електромобили и plug-in хибриди постигна BYD - 46 855 продажби.

Beijing Electric Vehicle – подразделението на държавната компания BAIC Motor, което се занимава с електромобили, постигна 36 084 продажби. В същото време GM отрече 738 продажби на plug-in хибрида Velite 5, който дебютира на изложението в Шанхай през април.

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И ти доста бъркаш! Камионите, автобусите и тракторите ще са първите които изцяло ще преминат на ток, ако собствениците им искат да са конкУрентни. Електричеството може да предложи най-ниската себестойност на услугата. Само така ще могат да изкарват достатъчно пари
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    като ги изхвърлят от там ще правят както вятъра. колегата по доло го е казал много правилно. радвам се че има хора които меслят като мен. немците са туморът на автоиндустрията. дърпат е надолу и едва ли не искат всички с тях да се съобразяват. този път обаче настъиха мотиката и много ще ги боли. всички разбраха отдавна че бъдещето е на алтернативните задвижвания а не на нафтовите печки. хората по целия свят разбраха че дезела не е за коли а за трактори,камиони,кораби само те не го разбраха.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Много ми е интересно германчетата, като ги изхвърлят от китайския пазар какво ще правят? Там основно си продават Б0Kлyците, но това е до време. Китайците се усетиха, че с тази немска скраб няма да стигнат далеч и полека лека ги разкарват нискотехнологичните немски лоени мозъци.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Германците да правят, както вятъра и да не приказват много, че с техните нафтови печки са за никъде и никой не ги иска.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 1 година )
    Германците недоволстваха срещу 8-те процента за 2018г и успяха да го постигнат.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Щом искат ще ги получат. Китай обикновено получава, това което е запланувано. Ако автопроизводителите искат да продават на най-големия пазар, ще се съобразяват и хоро ще играят!