Шефовете на спортното М-подразделение на BMW от години твърдят, че няма никакъв шанс да лишат своите модели от култовите редови мотори с 6 цилиндъра. Това обаче не означава, че някои от автомобилите с добавка М към името си няма да получат и двигатели с 4 цилиндъра.
Главният противник на подобна идея е шефът на BMW M – Франк ван Мил. Според него, предлагането на по-малък мотор ще промени отношението на клиентите към марката. Освен това 4-цилиндровият двигател не може да осигури такъв въртящ момент, както 6-цилиндровият. А това се отразява на динамиката на спортната кола.
Въпреки всички мнения против, се оказва, че 4-цилиндровите агрегати все пак може да бъдат използвани при някои от М-моделите на баварците, твърди Autocar. Недостатъците на тези мотори ще бъдат отстранени от добавянето на електромотор, като това ще помогне за намаляване на вредните емисии. Първите модели, които ще се превърнат в хибриди с 4-цилиндрови двигатели и електромотори вероятно ще бъдат следващите поколения на BMW M2 и BMW M3/M4.
Любопитното е, че същият Ван Мил е известен като яростен противник на хибридизацията, но явно е променил мнението си. Наскоро той обяви, че поставянето на подобен агрегат на BMW M3 ще донесе повече вреди, отколкото ползи на автомобила.
Основният проблем е увеличаването на телото – нещо, което немските инженери всячески се опитват да избегнат. Изчисленията показват, че замяната на традиционния мотор с хибриден ще увеличи теглото с около 200-300 кг., което ще развали както ускорението, така и управляемостта на колата.
Снимка: BMW