IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова аеродинамика за състезателния Huracan

Super Trofeo EVO е с 1,5 секунди по-бърз на "Монца"

Нова аеродинамика за състезателния Huracan

Моторспорт дивизията на Lamborghini – Squadra Corse, представи новата версия на състезателния Huracan Super Trofeo, който получава добавката EVO, тъй като е еволюция на автомобила, който участва в едномаровия пистов шампионат на компанията от 2014 година насам.

Нова аеродинамика за състезателния Huracan

Подобренията са насочени основно към промени в аеродинамиката на пистовия Huracan, като всички нови елементи са от фиброкарбон и идеята е да се получи по-доброто обтичане от въздуха, без обаче да се правят компромиси с притискането към пистата. От предишния автомобил са заети плоския под, предния сплитър и задния дифузьор, така че не би трябвало да очакваме някакви революционни промени в работата на аеродинамиката.

Нова аеродинамика за състезателния Huracan

Все пак, добавен е нов вертикален аеродинамичен елемент при задницата, който осигурява по-сериозен аеродинамичен натиск върху задния мост, което пък дава повече скорост в бързиите завои. Най-сериозната добавка е поставянето на въздухозаборник на покрива на колата, така 5,2-литровият мотор с мощност над 600 конски сили получава повече свеж въздух, което се отразява добре на работата му. Новият въздухозаборник замества досегашните, които бяха разположени пред задните колела, което е позволила повече свобода на дизайнерите при оформянето на задницата.

Така се появяват по-равни повърхности и по-малко отвори, точно пред задните колела, което означава по-ефективна работа на аеродинамиката. А допълнителното увеличаване на размера на вертикалните „перки”, разположени върху праговете, също допринася за по-доброто охлаждане на V10 мотора.

Нова аеродинамика за състезателния Huracan

Отпред също има промени. Престилката е напълно нова, въздухозаборниците са станали по-големи, а по-големият страничен спойлер е позволил аеродинамичното притискане на предния мост да бъде увеличено с 3%. Това осигурява по-висока скорост на влизането в завоите, без обаче тя да е допълнена от недозавиване.

Състезателната версия на Huracan използва 6-степенна секвенциална кутия, а двигателят задвижва само задния мост, за разлика от серийния автомобил, който е 4х4. На тестовете на „Монца” Huracan EVO показа с 8% по-ефективна работа на аеродинамиката и постигна време 1.46,3 минути за обиколка, което е с 1,5 секунди по-добро време от предишната версия Huracan Super Trofeo.

Новият автомобил ще дебютира в Super Trofeo Maserati в Еврова, Азия и Северна Америка, като цената на колата е 235 000 евро без данъци и такси. Собствениците на състезателни коли от предишната версия могат да си купят само новия аеродинамичен пакет, който обаче все още няма цена.

Снимки: Lamborghini

0 от 500