IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW M1 няма да има наследник

Баварците искат М-моделите да стигат до повече хора

BMW M1 няма да има наследник

BMW представи новия М5 във Франкфурт – за първи път в историята на модела той се предлага със задвижване 4х4, като тази новина се прие с ентусиазъм от феновете на марката. В същото време обаче от BMW отново обясниха, че нямат намерение да възраждат легендата от края на 70-те години М1.

BMW M1 няма да има наследник

Шефът на BMW M Франк ван Мил обясни, че подразделението предпочита да заложи на лансирането на спортни модели в по-голям тираж, вместо на флагман, който да краси върха на гамата.

„Ние се опитваме да правим автомобили за нашите клиенти и се опитваме да стигнем до колкото се може повече клиенти, така че няма как нашата цел да е да създадем автомобил за 200 човека”, обясни Ван Мил пред австралийското издание CarAdvice.

BMW M1 няма да има наследник

Според него, BMW M разполага с нужния капацитет и потенциал да създаде, развие и предложи на световния пазар собствен суперавтомобил, който да е пряк съперник на Mercedes-AMG GT, но това няма да се случми.

„Защото предпочитаме да създадем армада от бързи автомобили, които да атакуват максимално широк кръг клиенти – заяви Ван Мил. – Да, възможно е, тъй като разполагаме с инженерен потенциал, да създадем суперавтомобил. Но ако проследите традициите на BMW M, ще видите, че първо ние сме компания, която взима серийни коли и ги превръща в по-мощни и спортни возила и тази политика беше изкопирана от много други компании, включително и AMG.”

Шефът на BMW M е убеден, че „BMW като компания няма какво да доказва”, затова и не се налага да се създават модели, позиционирани над М5 и М6, тъй като те са „върховните автомобили за шофиране”.

Новият флагман на BMW M – M8, ще е топмоделът на подразделението с мощност над 600 к.с. и се очаква да дебютира в края на 2018 г., като ще има и състезателна версия, с която марката ще участва в „24 часа на Льо Ман”.

Снимки: BMW

Тагове: bmw bmw m m1 m8
0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    X7 Mpower ( преди 1 година )
    Вместо нещо интересно ще правим x7m сувче фабрично "ударено странично" да няма нужда да го блъскаш :D по дизайн с прави ъгли щот на масата хора им харесвало... Както ЦСКА умре, така и БМВ също. Последния читав модел ще си го карам - M5 98 година :) друго по-ново нема да си взема, че са кошници
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Само оправдания за некадърността им.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На кой му пука,....
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    БМВ се самоопределят като спортна марка. А всъщност те нямат нито една истинска спортна кола. Става въпрос за спортно купе със уникална платформа, двигател, поне 500 кс. 4x4 turbo.. или хибрид. Да не говорим пък за нещо със средно разположен двигател. Направиха някакъв опит със i8. но за мен това си е слаба работа. Както се казва ни рак ни щука.. Уж спортно купе хибрид... улекотено със карбон, а му сложили тоя смешен двигател със 3 цилиндъра.
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Е как кои са? Ферари, Порше, Макларън, Ламборгини....дори и Мерцедес от време на време изкарват по някой истински спортен модел. Ето сега имат AMG GT, Project ONE Дори и при Японските марки има много сериозни модели. Nissan има GTR, GTR Nismo Lexus имат LFA, сега се очаква и LCF със 600 кс. Honda имат NSX. Това са все коли със собствени уникални платформи, двигатели... и всичко друго. БМВ какво имат? Тунинговани седани които ползват платформите и 90% от компонентите на масовите 3-ки и 5-ци.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Я обясни кои са сериозните играчи. До колкото знам над 90% от тези играчи са част от няколко автомоблни компании. Това е бизнес, не е така да си направиш някаква мощна кола за кеф и да фалираш както повечето направиха.
  • #1
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    „опитваме да стигнем до колкото се може повече клиенти, така че няма как нашата цел да е да създадем автомобил за 200 човека” Или казано по друг начин - ще продължаваме да правим ширпотреба със китайски компоненти и няма да се закачаме със сериозните играчи на пазара. БМВ винаги си е била посредствена марка. Едно ниво над VW. Мерцедес винаги са били едно ниво над БМВ. А за Порше да не говорим.