Компанията Mercedes-Benz представи на автосалона във Франкфурт предсериен вариант на електрическата версия на кросоувъра си GLC. Той е получил добавка F-Cell към името си, като електромоторът може да работи както с енергия от водородни клетки, получени в резултат на химическа реакция, така и от литиево-йонна батерия.
Всъдеходът е получил електрически агрегат с мощност 200 к.с. и 350 Нм. Два балона побират 4,4 кг. водород, като са поставени в долната част на каросерията. Единият е под кардановия вал, а вторият – под задния ред седалки. Всички останали елементи от водородна система са поместени под предния капак.
Литиево-йонната батерия е поставена под пода на батажника. Нейният капацитет е 13,8 кВт/ч, като тя може да се зарежда от електропреносната мрежа. За пълното зареждане на акумулатора са нужни около 90 минути.
Mercedes-Benz GLC F-Cell има няколко режима на работа по време на движение. При активиране на режим Hybrid моторът получава енергия от двата източника. Ако се избере F-Cell, се изключва батерията. Тя работи сама в режим Battery, а при активация на Charge зареждането на акумулатора става по време на движение.
Само на водород кросоувърът може да измине около 437 км. Пробегът единствено на ток от батерията е 49 км. В момента моделът преминава финалните си тестове, но все още не е ясно кога ще започне серийното му производство.
Снимки: Mercedes-Benz