Пилотът на Renault във Формула 1 - Нико Хюлкенберг, представи RS версията на Megane IV на автомобилния салон във Франкфурт. Новият Megane RS получава 1,8-литров турбо мотор, зает от възродения Alpine A110, завиващи задни колела и трансмисия с два съединителя.
Феновете на продуктите на Renault Sport са наясно с активното участие на Хюлкенберг в лансирането на новия Megane RS – германецът кара колата на „Нюрбургринг”, както и по улиците на Монте Карло в хода на състезателния уикенд за Гран при на Монако във Формула 1. Megane RS запазва предното предаване, а моторът на хотхеча е с мощност 280 к.с. и има максимален въртящ момент 390 Нм.
Добрата новина е, че колата ще може да се поръчва и с 6-степенна механична трансмисия, а не само с 6-степенна EDC кутия. Все още динамичните показатели на новия Megane RS не са обявени официално, а и тази генерация на модела ще се предлага във версии Sport (по-комфортният вариант), Cup – тук се появява Torsen диференциал на предния мост, а вариантът Trophy ще е с мощност 300 к.с.
Megane RS получава и система за избиране на различни режими за управление на електрониката Multi-Sense – вариантите са Comfort, Normal, Sport, Race и Perso, при който водачът избира индивидуални за него настройки. На борда присъства и мултимедийната система R-Link 2, която осигурява високо ниво на свързаност с външни устройства, както и функцията R.S. Monitor. Тук е наличен и режим Expert, който дава възможност за включване и камера към системата – отлично решение за всеки трак дей.
Дилърите на Renault започват да приемат поръчки за новия Megane RS през декември, а през 2018 г. ще се появи и версията Trophy.