IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen подготвя продажба на Bugatti?

Информациите за сливане с Fiat-Chrysler са "спекулации", настоява Матиас Мюлер

Volkswagen подготвя продажба на Bugatti?

Германският концерн Volkswagen ще се раздели със значителна част от дъщерните си дружества, потвърди главният изпълнителен директор Матиас Мюлер пред The Wall Street Journal. Според някои анализатори това включва не само мотоциклетната марка Ducati, за която вече циркулират оферти в печата, но и бранда за хиперавтомобили Bugatti.

Volkswagen подготвя продажба на Bugatti?
Снимка: Bugatti Automobiles

Мюлер потвърждава пред Journal, че VW ще продаде активи, носещи в момента около 20% от приходите на концерна. През миналата година тези приходи бяха на стойност 217 милиарда евро. "Няма да оставим никого да ни диктува какво решение да вземем", категоричен е Мюлер, явно в отговор на съпротивата от синдикатите срещу продажбата на Ducati. Представителите на работниците, които държат половината места в борда на директорите, настояват италианската марка да не се продава "на каквато и да е цена".

От друга страна, Volkswagen е притиснат от огромната цена за уреждането на скандала Дизелгейт в Америка и от потенциални нови разходи по същата причина в Европа. Освен това компанията като цяло е "твърде голяма", признава Мюлер. Той използва случая да обяви, че информациите за възможно сливане с Fiat-Chrysler са "само спекулации".

Volkswagen подготвя продажба на Bugatti?
Няма да се оставим никой да ни нарежда какво да правим, настоява Матиас Мюлер. Снимка: Wikipedia CC

Продажбата на Bugati може да прозвучи като изненадваща идея тъкмо в момента, в който компанията най-сетне излиза на печалба. Но всъщност зад нея стои солидна логика.

Първо, компанията има малочислен състав и продажбата й няма да разбунтува твърде много синдикатите. Второ, към престижната марка би имало сериозен интерес от китайски и арабски инвеститори. И трето, финансистите в управата на VW никога не са гледали особено ласкаво на това скъпо начинание, което бе персонална фикс идея на предишния шеф на компанията Фердинанд Пиех. Сега, когато Пиех е отстранен от бордовете и подготвя продажбата на акциите си, моментът изглежда подходящ за раздяла с Bugati.

Volkswagen възроди легендарната френска марка през 1998, като откупи правата върху името. Германците обаче не успяха да вземат старата фабрика в Молсхайм и се наложи да построят нова.

Volkswagen подготвя продажба на Bugatti?
Фердинанд Пиех в дебютния Veyron. Възстановяването на френската марка бе персонална фикс-идея на бившия шеф на VW

Най-сериозното постижение на компанията в германския й период бе разработката на хиперавтомобила Bugatti Veyron - една от най-забележителните коли в историята, която обаче навлече на VW и рекордна загуба заради огромните разходи. Компанията загуби по над 3 млн. евро за всяка продадена бройка от Veyron.

От наследника му Chiron, стъпил почти изцяло върху технологиите от предшественика си и поради това доста по-евтин за разработване, се очаква най-после да започне да носи печалба.
 

0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Доно да има повече хора с такива фикс идеи. Доказателство, че не всичко е в името на печалбата и не всичко е пари. Мечтата и желанието да направиш върховният автомобил! АКо проследите историята и развитието на Пиех във ВАГ, ще видите че този човек е гениален стратег и заедно с него всичко е било във възход във ВАГ.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дукати, Бугати ... кой знае колко още ще има да продават! Този дизелгейт направо ги дръпна много назад!
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ще ме изкефи ФКА да ги купи,след Бугати ,Шкода,Сеат ,опа или ще видим Сеат Ибиза 1.3jtd. и топ версията 2.0jtdm. Ама Маркионе е хитрец и няма да се разправя и да вади от блатото Ваген.
  • #4
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 6 години )
    А тъй като марката е френска е време да ги купят Дачия и да пуснат най-бързата баничарка в Света!
  • #3
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Хаха ( преди 6 години )
    Кво стана нали уж Фау Ве непобедими Германия локомотива на ЕС нали и 5 глоби да им наложат няма да умрът.А то кво стана а разпродават всичко.
  • #2
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вагенщайн ги закъсват вече,една алфа не могат да купят ,жалки балони под налягане са,ще се пръснат скоро.хаха
  • #1
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Истината ( преди 6 години )
    Когато хора като Пиех имат "персонални фикс-идеи" нещата вървят напред и нагоре!Но когато меринджеи, като бройлера на горната снимка, се заемат с разпродажби на готовото наследство нещата неминуемо тръгват надолу ...