Компанията Opel, която General Motors продаде на PSA Group, е увеличила загубите си през второто тримесечие на годината до 250 млн. щатски долара, съобщава изданието Automobilwoche, като се позовава на свои източници.
Според информацията, германският производител губи по около 4 млн. евро във всеки работен ден. От Opel отказват да коментират изнесените данни. За сравнение, загубите на компанията през първото тримесечие на годината бяха около 210 млн. долара. Още през май изпълнителният директор на PSA - Карлос Таварес, публично обяви, че минусът до края на годината при Opel ще бъде още по-голям.
Резултатите на компанията през последните 16 години са отрицателни най-вече, защото се наложи тя да харчи по над 1 млрд. годишно за научно-изследователска и развойна дейност, за да може да поддържа гама от малки и компактни автомобили, оттговарящи на екологичните стандарти в Европа. Те се различават значително от моделите, които доскорошният собственик на марката - конзцернът GM, предлага в Америка и Китай.
Още при закупуването на Opel Таварес заяви, че PSA Group ще прехвърли своите платформи на германския производител, тъй като това е основна крачка за увеличаване на икономиите и на ефективността на двете компании. Французите искат новата им марка да излезе на печалба най-късно през 2020 г. Представители на профсъюзите на работниците от автомобилната индустрия в Германия обаче се притесняват, че това ще стане с масови съкращения на служители на компанията.
Снимка: Opel