Специалната версия на Chevrolet Camaro – ZL1 1LE, се представи отлично на Северната дъга на „Нюрбургринг” – 7.16,04 минути за обиколка, но автомобилът няма да стигне до европейския пазар. Според списание Motor Trend, проблемът се крие в аеродинамичния пакет на версията 1LE, заради който колата не може да покрие изискванията за защита на пешеходците при инцидент.
За разлика от ZL1, версията 1LE получава по-агресивни аеродинамични елементи, преден сплитър и масивно задно крило от фиброкарбон. Основният проблем обаче е в новите аеродинамични елементи пред предните въздухозаборници пред предните гуми и разположените под тях краища на предното крило, интегрирано в маската на колата. Точно те създават най-сериозна опасност за пешеходците, според правилата на ЕС.
В Щатите пакетът 1LE струва допълнителни 7500 долара към цената на ZL1. Могъщата версия на Camaro се задвижва от 6,2-литров V8 мотор с компресор с мощност 650 к.с. и 880 Нм максимален въртящ момент. Освен това 1LE е и с 7 килограма по-лек от ZL1 заради по-тънкото задно стъкло и използването на олекотена фиксирана задна седалка.
В допълнение на това създателите на 1LE са добавили регулируеми амортисьори, както и стабилизираща щанга на задния мост, която също може да се регулира в три положения, което обяснява по-доброто представяне на автомобила на „Нюрбургринг”. В Щатите цената на ZL1 1LE стартира от 69 995 долара.
Снимки: Chevrolet