Асоциацията EURO NCAP, следяща за безопасността на автомобилите, ще трябва да въведе нови стандарти след излизането на новото Volvo XC40, тъй като шведите обещават, че това ще е най-безопасният кросоувър на планетата в своя клас.
Създателите на всъдехода са категорични, че са изпълнили поставената им цел и са успели да адаптират системите за безопасност на по-големите си модели XC60 и XC90 към новия си автомобил. Инженерите на шведския производител са се справили със задачата си, независимо от факт, че XC40 е построен на изцяло нова платформа.
За най-малкия всъдеход на Volvo ще се предлага цял пакет от системи за безопасност под името City Safety, който на някои от пазарите ще влиза в базовото оборудване на модела. Благодарение на него автомобилът ще може да предугажда възможността от сблъсък с друго превозно средство далеч по-рано и съответно да се намесва активно в решаване на ситуацията.
"С XC40 се опитваме да намалим натиска върху шофьора. Нашите системи за сигурност и асистенти на водача ще неутрализират евентуални инциденти на пътя, а возещите се в автомобила ще могат да се отпуснат и да се насладят на пътуването си в градски условия”, коментира вицепрезидентът на центъра по безопасност на Volvo – Малин Екхолм.
Излизането на новия модел е поредната крачка, която скандинавците правят към главната си цел – снижаване до минимум на възможността за нараняване на пътниците в автомобили Volvo при аварии. Идеята е през 2020 г. да няма нито един смъртен случай с човек, возещ се в автомобил на марката.
За бъдещото Vovo XC40 се знае, че е изградено на новото модулното шаси CMA (Compact Modular Architecture). Техническите данни засега остават тайна, но по предварителни данни моделът ще получи 3-и и 4-цилиндрови турбомотори с мощност 150-240 к.с., както и хибридна версия. Премиерата на модела, чиито основни съперници на пазара ще бъдат Audi Q3, BMW X1 и Mercedes-Benz GLA, ще се състои до края на месеца.
Снимки: Volvo