IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota също направи двигател с променлива степен на сгъстяване

Компанията вече е патентовала изобретението си

Toyota също направи двигател с променлива степен на сгъстяване

Наскоро инженерите на Infiniti представиха революционен двигател с вътрешно горене, който има променлива степен на сгъстяване. Преди тях и Mazda обяви, че работи в тази посока. Сега към тези две японски компании се присъедини и трета – Toyota, която вече е патентовала подобен агрегат.

Toyota също направи двигател с променлива степен на сгъстяване

В Toyota са поели в различно посока от конкурентите си и и за запазили конструкцията на стандартния бензинов мотор с вътрешно горене, но са добавали два нови елемента. Това са малки хидравлични бутала и мотовилки с променлива дължина, с чиято помощ се променя налягането на маслото. Така се контролира степента на изгаряне на горимно-въздушната смес в цилиндъра.

Твърди се, че двигателите, построени на този принцип, ще бъдат по-евтини като производство, но по-надеждни от предлаганите в момента. Те ще осигуряват по-ефективно изгаряне на горивото в различни условия, по-висока мощност и по-ниски вредни емисии.

Все още няма яснота кога Toyota ще успее да пусне новия си мотор в серийно производство. От Infiniti вече обявиха, че техният двигател с променлива степен на сгъстяване ще бъде готов през 2018 г.

Снимка: Toyota
 

Тагове: toyota
0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не са го измислили немците, а шведите. И дори не те, а американец. Но СААБ направиха първия работещ прототип, цели 17 години преди японците, през 2000 г. Проектът беше убит от GM. Трябва да разберете, че нито една иновация в автомобилната индустрия не се прави, освен ако не е крайно необходимо. Всяка компания предпочита да с произвежда старите изпитани технологии. Причината да започнат да излизат сега са: регулации, компютърна мощ и по-точни и евтини сензори.
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До буталотовдлъбнат си, кото бутало бе братчед. хората са ти написали, че са по-евтини и надеждни от другите двигатеи на този принцип, а не от всички съществуващи. правиш ли изобщо разлика и мислиш ли, преди да пишеш?мисли и тгава пиши, за да не се излагаш!налягането на маслото се променя не в картера, а в хидравличните цилиндри.казах ти мисли!дрг е въпросът, че статията е некадърно преписана и още по-некадърно преведена, но с леко напъване на мозъчните клетки се резбират нещата.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    БТК до Бутало ( преди 6 години )
    Драго ми Бутало, най вероятно дължината на мотовилката ще се променя от масло под налягане (както при Ладите) А "горимно-въздушната смес" е всъщност иновацията в двигателя
  • #4
    17 rate up comment 14 rate down comment
    Буталото ( преди 6 години )
    " Това са малки хидравлични бутала и мотовилки с променлива дължина, с чиято помощ се променя налягането на маслото."Ко речи? Как тези хидравлични цилиндри (видно от чертежите) ще променят налягането на маслото?---"Твърди се, че двигателите, построени на този принцип, ще бъдат по-евтини като производство, но по-надеждни от предлаганите в момента."КО речи?Как един двигател с по-сложна конструкция и повече механични компоненти ще е по-евтин и икономичен от конвенционалният такъв?---
  • #3
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хората правят нови революционни неща,а швабата ходи да се моли на танте Меркел да не му спира дизелите. В цяла европа се пишат правилата и законите само и само немските жалки фирмички да съществуват.Комунизъмът ряпа да яде пред немските регулатори и долни манипулатори.
  • #2
    18 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама чакайте ве, то тея неща германците знайте от кога са ги измислили ехееее нищо не знаете вие. Германеца всичко е измислил хахахаха.Къде си бе ВАГи да ни обясниш нещата как точно стоят? Кажи коя година немеца го е измислил това и как лошите японци пак са го откраднали от тях хахаха.
  • #1
    29 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За пореден път браво на японците. 3 различни фирми 3 различни метода за постигане по-добри показатели от ДВГ. Не крадат един от друг, както др,ги са свикнали, а разработват нещата поотделно и накрая ще се види кой двигател е най-добър.Това е истинска конкУренция и по този начин се постига прогрес. Надявам се скоро да ги видим тези двигатели и в автомобили.