IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Porsche няма да прави хибриди с ръчни скорости

От ръководството признават, че няма особена логика в подобна комбинация

Porsche няма да прави хибриди с ръчни скорости

В един момент беше широко разпространено мнението, че Porsche е една от най-инатливите автомобилни компании. Дълги години щутгартци смятаха, че всичко различно от култовото им спортно купе 911 е нищо повече от ерес. Ако го няма характерния профил – не става, ако го няма боксерния двигател – не става, ако същият не е монтиран зад задния мост – отново не става.

Porsche няма да прави хибриди с ръчни скорости

Впоследствие обаче много неща се промениха и компанията извървя дълъг път в последните две десетилетия. По това време бяха представени по-достъпните модели със средно разположен двигател – Boxster и Cayman. Появи се луксозният седан с четири врати – Panamera, а може би най-важният революционен за марката модел стана SUV машината Cayenne.

Впоследствие излязоха и различни разновидности на някои от тези модели, например компактният джип Macan, а всички останахме потресени от хибридния суперавтомобил 918. Появиха се и много хибридни версии на „стандартните модели“, а светът се запозна с електрическата концепция Mission-E. Имайки предвид всичко това, едва ли има някой, който би се осмелил да каже, че Porsche е застинала в развитието си.

По време на представянето на новия Cayenne, журналистите от Road & Track са имали възможността да разговарят с д-р Гернот Дьолнер, който е вицепрезидент на моделната гама на Panamera, а също така е и един от инженерите, работили по Panamera Hybrid и 918. Според него, смисъл от хибридни и електрически автомобили има единствено в комплект с автоматична или полуавтоматична PDK скоростна кутия. Според Дьолнер новите хибриди на Porsche ще бъдат изцяло изпълнени в тази насока, като по този начин ще се гарантира тяхната ефективност и нисък разход на гориво.

Това, разбира се, не е революционна новина, имайки предвид, че на пазара никога не е изобилствало от хибриди с ръчни скорости. Повечето от тях впрочем, са дело на японската компания Honda. Реално не съществува никакъв проблем един хибриден автомобил да има механични скорости, но от друга страна това не е особено логично, тъй като развитието на технологиите гарантира, че автоматиците са доста по-добри в икономичността от хората. В момента гамата на Porsche не предлага хибриден модел с механична трансмисия,така или иначе. Единствено Panamera Hybrid се предлага с PDK трансмисии без значение от това дали се задвижва с бензинов, дизелов двигател или хибридна система. Същото важи и за Cayenne.

Какво тогава означава новата информация, че клиентите няма да могат да комбинират хибридна система с механична трансмисия в никое бъдещо Porsche. В идните години на пазара се очакват хибридни версии на модела, от който започна всичко – култовата 911-ка.

Смелостта на Porsche се простира дотам, че всъщност ще лиши хибридните версии на 911 от възможността шофьорите им сами да сменят скоростите. Именно тази „функция“ е от особена гордост за Porsche в момента, тъй като на пазара почти не останаха истински спортни автомобили с механични скорости. В тази връзка, бъдещите 911-ки, в това число и спортните модификации GT3 RS, GT2 RS и Turbo, ще могат да бъдат поръчани само с полуавтоматичните PDK трансмисии на Porsche. В случая на хибридното Porsche този тип трансмисия няма да влошава времената за обиколка на автомобила, а ще се грижи за постигането на по-нисък разход на гориво.

Кой би предположил, че компанията, която понесе недоволството на феновете заради решението си да монтира двигател с водно охлаждане в емблематичното 911 и да създаде джип, сега ще разработва напредничави технологии за намаляване на разхода на гориво и развиването на хибридните технологии? 

Снимка: Porsche

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    Пии си хапчетата пич...
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Цъкаш ли ВАГончик? Цъкай, цъкай, то за това акъл не се иска...
  • #3
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Рано почна с минусите бе ВАГи?! Сигурно не си спал цяла нощ и са те засърбели пръстчетата. Давай, цъкай, ти си, хахахаха....
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "...може би най-важният революционен за марката модел стана SUV машината Cayenne." Щом един преоблечен Туарег, модел на бюджетна марка го представят за най-революционен си правете изводите за немските премиуми, спортисти и мега-гига-хипер каруци! Особено дизелово Троше с двигател на Шкода е върхът на технологиите.
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А добро утро! Тези взеха, че откриха топлата вода. С голямо закъснение, но какво да се прави. Немци са все пак... Това японците преди 30 г. са го разбрали, а на немците сега им дошло на акъла. Тези наистина са много, много назад, а "медиите" като тази от всяка казана немска глупост правят "новина".