IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първа присъда по „Дизелгейт” бе произнесена в САЩ

Инженерът Джеймс Лян ще прекара 40 месеца в затвора

Първа присъда по „Дизелгейт” бе произнесена в САЩ

В САЩ бе произнесена първата присъда на частно лице по скандала с манипулираните дизелови двигатели на концерна Volkswagen. Един от главните инженери на американското подразделение Джеймс Лян ще лежи в затвора 40 месеца и ще плати глоба от 200 000 долара.

Първа присъда по „Дизелгейт” бе произнесена в САЩ

Още през миналата есен Лян се призна за виновен, че е давал на властите фалшиви данни за вредните емисии, които отделят автомобилите с дизелови мотори на германския производител. 63-гоздишият инженер сключи сделка с властите, което се оказа и решаващо за срока на присъдата му.

Твърди се, че благодарение на сведенията на Лян е била разкрита схемата, с която са били лъгани регулаторните органи и клиентите в САЩ. Съдията по делото Шон Кокс посочи, че служителят на Volkswagen е живял в голяма къща в Южна Калифорния, като е получавал и сериозен доход – около 250 000 долара годишно и не е искал да променя високия си стандарт. Той бе категоричен, че сътрудничеството на разследването не оправдава действията на Лян.

Очаква се вторият осъден по делото да стане един от бившите топ-мениджъри на Volkswagen в Северна Америка – Оливер Шмид. Той също сключи сделка със следствието, което ще намали очакваната присъда от 169 на 7 години. Решението на съдията ще стане ясно на 6 декември.

Общо 8 бивши и настоящия топ-мениджъри на концерна са с повдигнати обвинения за скандала. До момента Volkswagen трябва да плати 24 млрд. долара като обезщетения и глоба за регулиране на всички граждански и държавни искове в САЩ.

Снимка: Inautonews

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Трябва ли да сме акционери в нещо, за да кажем, че това нещо е измамно, лъже, манипулира, фалира стойностни автомобилни компании и налага канцерогенни технологии, като знае, че са такива и манипулира тестовете. Малко ли е че тези ни тровят? Трябва ли да си акционер в тази перачница, че да заявиш, че от Фолк с Ваген нищо не става. И каква е връзката с външния ни дълг, че нещо не успях да схвана? Всъщност има.Немските вериги магазини задушават икономиката ни и ликвидираха цели отрасли.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И какво като имаме някакви си 30 милиарда заеми?Това са под 30% от БВП.В Европа има само две страни с по-малък дълг от нашия.Гърция има 300милиарда евро дълг пък какво?
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Прав беше Бойко - изключително лош материал има в България! 30 млрд. заеми се изтеглиха - там мълчите, проблем няма! Фолксваген ви е проблема, все едно сте акционери...
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Смешниците с вурст отзад да не се обаждат! Вкарват в затвора техните хора. Там ще поемат вурстове с всичките си телесни кухини. Форумният вуст имам чувството, че им завижда. Няма кой да го оправи ли? Търси ли си този магистрален ***...
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А Рулетката кога? Кога ще търка наровете в панделата този мазен немски тарикат? Всички от управлението на марката трябва да са на топло и конфискация на имуществото им, защото е придобито по престъпен начин, т.е. чрез лъжи и измами. Закриване на марката ФВ или продажбата и и смяна на името, защото то вече е символ на лъжа, измама, манипулация и корупция. Само с такива мерки ще се покаже на другите производители,че по такъв престъпен начин бизнес не се прави.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И Рено-Нисан, и Фиат-Крайслер, и Мерцедес проверяваха и нищо не доказаха, значи представете си колко много са лъгали ВАГ, че само за тях доказаха далаверата безусловно.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    разликата е, че адвокатската кантора рено засега потушава проглокорските и др. разкрития за същите дизел-далаверки, както и за менте частите които се влагат в колите им.
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Измамата, лъжата и манипулацията вървят ръка за ръка с всичко немско. Немската индустрия не само автомобилната следват едни и същи принципи на пропаганда и лъжи. До началото на 90-те год. на миналия век все още имаше немско качество, но то остана в историята безвъзвратно. Всичките им по-големи фирми са свързани с корупция, черни каси и схеми. Полека-лека тези отиват в историята. Въпросът е не дали, а кога. Новопоканените"специалисти" ще го ускорят този процес.Сами си забиха ножа и се унищожиха
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 1 година )
    По същият път сега набира скорост и мосьо Гомн от рено! С още по-малко основание, но на патериците Нисан и Митсубиши, този френски арабин пере яко държавни пари и подхранва мегаломанските си амбиции за №1.
  • #1
    13 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Най-големият скандал в историята на автомобилостроенето. Проблемите във ФВ започват след 2008, след като г-н Винтеркорн решава че целта му да стане най-големият производител в света (без да има съществено присъствие на най-големият по това време пазар в света), оправдава средствата с които смята да я постигне (манипулации на регулатори, двигатели и клиентите на компанията). През 2008, ФВ вече е зад конглокентите си, и явно единственият начин да постигнат целта си е бил като измамят всички ...