IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германската екзотика Isdera се възражда

Компанията на Еберхард Шулц има нов собственик

Германската екзотика Isdera се възражда

Феновете на електронната игра Need for Speed II сигурно помнят Isdera Commendatore 112i – една от най-бързите коли в играта, която помогна на германската компания Isedra да натрупа световна слава.

Германската екзотика Isedra се възражда

Но това не помогна особено много на Isdera и нейния основател Еберхард Шулц да се задържат над водата в автомобилната индустрия. Шулц създава първия си автомобил – Erator GTE още през 1969 г., а в края на 70-те показа прототипа CW311. Клиновидното купе с V8 двигател на Mercedes с обем 6,3 литра и мощност 375 к.с. успя да засенчи моделите на Lamborghini и Ferrari с максималната си скорост от 320 км/ч и ускорението от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди.

Германската екзотика Isedra се възражда

Но шефовете на Daimler не проявиха интерес към модела и Шулц обяви, че сам ще произвежда суперавтомобила. Така през 1982 г. се появява компанията Isdera, която предлага два модела, базирани на CW311 – кабриото Spyder 033i и купето Imperator 108i. Автомобилите се произвеждат само по поръчка, а Шулц планира второ поколение модели, в основата, на които трябва да стои вече споменатият Commendatore 112i. Но цената му се оказва твърде висока – 485 000 долара за колата, задвижвана от V12 мотор, идващ от Mercedes и Isdera сглобява само две бройки.

Германската екзотика Isedra се възражда

Най-успешен се оказва Imperator – до 2001 г. са произведени 30 коли. Следващият опит на Шулц е ретро моделът Autobahnkurier 116i, но компанията създава само един екземпляр. След това Isdera се занимава основно с поддръжка и сервиз на свои стари коли, както и изпълнение на поръчки за други бутикови компании.

Германската екзотика Isedra се възражда

Наскоро обаче Isdera се върна на картата на автомобилните производители, като се премести в град Саарвелинген, близо до границата с Франция. А най-важното е влизането в компанията на нов акционер – инвестиционният фонд Sinfonia, който е базиран в Хонгконг. За азиатците това е втори опит да влязат в света на екстравагантните и скъпи автомобили. Преди две години Sinfonia се опита да купи банкрутиралия Wiesmann, но не успя.

Сега начело на Isdera е кадър на Sinfonia – Фриман Шен – бившият топмениджър на Geely, който докато работеше за китайците подготви и осъществи покупката на Volvo. Благодарение на Шен Isdera бързо успя да си намери партньор – китайската WM Motor, която е основана миналата година и се ръководи от... Фриман Шен. Инвестициите в WM Motor са над 1 милиард долара, компанията строи завод с капацитет 200 000 коли и от 2018 фирмата ще произвежда електромобили. Точно разработката и развитието на отделните модели ще бъде поверено на Isdera.

Наскоро WM Motor се оказа в центъра на интересен скандал – компанията публикува снимки на свои концепции, които обаче се оказаха обработени кадри на серийни модели на други фирми. Коментарът на WM Motor беше, че тези илюстрации нямат нищо общо с компанията и не са тяхно дело.

Сега се очаква Еберхард Шулц да представи следващия си суперавтомобил, който отново ще носи името на Isdera, но ще бъде финансиран от WM Motor.

Тагове: isdera sinfonia wm motor
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Още корекции ( преди 1 година )
    Макар първия коментар да е написан преди 2 седмици, не всички такива грешки (Isedra) са оправени в статията до сега. Пореден потрес от редакцията на Automedia.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до: хапчетата ( преди 2 години )
    Гледам, че ти твоите не ги пиеш, а даваш на другите съвети да го правят. Аре изпии си ги ти твоите, изчакай малко да подействат ела пак да си говорим! Ако не ти действат ходи на психиатър, но не при твоя, а при по-добър, защото случаят с теб е явно доста комплициран!
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    До предния пий си хапчетата редовно! А ако си ги пиеш явно не ти действат вече и иди при психиятъра си да ти предпише нови
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Наистина само в играта Трошетата стават за нещо. На пътя реалностите са съвсем други обаче.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 2 години )
    Почнах ги НФС-ите от 4-ката и най-вече Порше.Само НФС Порше става за нещо!
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    nfs 2 player ( преди 2 години )
    Само за справка: Исдера никога не е била част от автомобилите, които бяха на разположение нито в nfs2, нито в nfs 2 se. Тя имаше кратка видео презентация там. За съжаление най-вероятно автора на статията и аудиторията, която обслужва *** никога не са играли тези заглавия от далечните 90те
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Марката е Isdera, не Isedra. Само на едно място в статията е написана правилно.