IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Собственик на Mitsubishi Lancer Evo откри гаечен ключ в двигателя

Инструментът бил забравен още при сглобяването на автомобила

Собственик на Mitsubishi Lancer Evo откри гаечен ключ в двигателя

Мнозина са чували истории, в които се разказва как хирурзи са забравяли в човешки тела свои инструменти по време на операция. Е, нещо подобно се е случило и със спортния седан Mitsubishi Lancer Evo IX MR, произведен през 2006  г.

Собственик на Mitsubishi Lancer Evo откри гаечен ключ в двигателя

Американецът Крис П. купува автомобила през 2006 г., като пробегът му е едва 4 мили. За 11 години мъжът успяла да навърти 64 000 мили (около 102 000 км), като няма никакви проблеми с колата – сменяни са единствено накладки и масло. В последно време обаче Крис чува подозрителен шум от мотора и решава, че клапаните трябва да бъдат регулирани. Изненадата му е пълна – след като отваря мотора, открива вътре част от гаечен ключ.

Мъжът описва находката си в един от форумите в интернет, като решава да изясни как е попаднал ключът в мотора. Открива компанията, която произвежда инструмента - Nagahori Heavy Industries, откъдето му съобщават, че действително доставят такви ключове на заводите на Mitsubishi Motors. Това явно показва, че инструментът е попаднал в двигателя още при монтажа.

Собственик на Mitsubishi Lancer Evo откри гаечен ключ в двигателя

От Mitsubishi съобщават на Крис, че тъй като автомобилът му вече не е в гаранция, трябва да го закара на диагностика в официален сервиз, която обаче ще струва 700 долара. И ако механиците открият някакви повреди на мотора, причинени от ключа, компанията ще обмисли варианта за безплатен ремонт.

Американецът не е убеден, че иска да плати сериозна сума за диагностика и смята да смени пружината на един от клапаните, с който е бил в съприкосновение инструментът.

Снимки: Facebook

Тагове: mitsubishi lancer
0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Ее, добре, че една вложка се откачи от един робот за 60 години автоматика, та да прецените японското качество. Вземете ги стегнете тия инженери, техници, кажете им как да си вършат работата, да не допускат такива безобразия. Днеска вложка в главата, ми след още 60 години може и някое копче на таблото да падне на 1 от 1 милион автомобила... Не може такъв масов спад на качеството...
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Японско качество...
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Този ключ е оставен нарочно там, за основния ремонт след 100к е!
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    а сега при рено ... ( преди 1 година )
    ще намират предимно кондоми и латексови фички!
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Стават инциденти! ( преди 1 година )
    Но по принцип тия Митсубишита са страхотни! Вървят яко, зима, лято, кал, сняг, дъжд... навсякъде се държат чудесно и са много приятни за каране. Технически са максимално изчистени от всичко излишно. А във интериора има само базово оборудване. Без излишни глупости (за разлика от днешните коли) Много жалко че ги спряха от производство. За сега само Импрезата на Субару се държи. Даже тоя новия модел (фейслифт) 2017-2018 е много добър.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    И да, официалното име на камъка е вложка. Тази е 12-стенна, както се вижда от снимките
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Това, че се отключва с бутон, не означава, че не може да се повреди. Може да се е износила фиксиращата сачма на квадрата, или канала на вложката, в който лежи. Тогава е нормално просто да си изпадне. Затова има качествен контрол, за да не се допускат тези неща. Уви, всяко нещо направено от човека, подлежи на грешки, както човека.
  • #3
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Моята немска барака е на над 160 000 МИЛИ и работи перфектно. Влез в сайтовете за употребявани автомобили из европа, дай пробег над 300 000 и виж кои марки имат най-много. това може да го затяга робот, не човек. Както виждаш може да стане грешка, дори и една за толкова коли.
  • #2
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Със забравен инструмент в двигателя колата минава без проблеми над 100 000 км., а немските бараки без да забравят нещо в тях трудно ги достигат без някакъв сериозен ремонт. Тук нещата обаче в тази новина ме съмняват. Този накрайник как се е откачил, за да остане там? По принцип трябва ръчно да натиснеш копче, което да освободи камъка (камък се нарича това на гедорията, което се сменя отпред и служи за завиване отвиване). Доста нелепо все пак и др.болтове е трябвало да завива и е забелязал липсат
  • #1
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 1 година )