Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

Агрегатът ще получи и система за рекуперация на енергията

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

На сайта на патентното бюра на САЩ се появи информация за новия двигател на Mazda. Японската компания е регистрирала мотор с тройно турбо - две стандартни турбини и електрически компресор.

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

Според описанието на патента, електрическият компресор работи при ниски обороти, като компенсира по-късното включване на класическите турбини. Подобна концепция използва 2,0-литровият мотор на Volvo с мощност 450 к.с., чийто прототип бе показан през 2014 г.

Ако при шведите в агрегата бе включена 48-волтова система, която да захранва електрическия компресор, то инженерите на Mazda са избрали друга посока. Те използват фирмената система за рекуперация на енергията i-Eloop. Тя преобразува и акумулира енергията, образувана при спиране, като след това я изпозва за различните електрически системи на автомобила.

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

Трябва да се отбележи, че на патентните схеми новият двигател на Mazda  е показан в конфигурация за коли със задно предаване. Към момента японците предлагат само един такъв модел - MX-5 (на снимката), който е оборудван с 1,5 и 2,0-литрови мотори с мощност съответно 141 и 182 к.с. Дали Miata ще получи двигател с тройно турбо, не е известно.

Снимки: Mazda
 

Тагове: mazda mx-5 mazda
0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Аман от Простаци ( преди 5 месеца )
    Такова тъпо изказване няма да е от умен човек с добро възпитание!
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    и Мазна като чиКИА.. ( преди 1 година )
    от 2 литра Волво вади 450к.с. а мазна едва стига 180к.с. ширпотреба, кво ди га праиш.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нали щяха да правят революция c HCCI-то и няма да правят турбо двг. Шегата и заяждането настрана стискам им палци да изкарат подобен двигател със стабилно представяне в обозримо бъдеще. Но за момента съм по-оптимист за freevalve системата на кьонихзег. Евентуално комбинирана с 48 волтова система
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    При японците едно от най-силните страни е електрониката. Грешка там няма и разбирам напълно опасенията ти с твоя Фолк с Ваген и има защо да се притесняваш, че нещо ще се прецака, но не забравай, че това не е немски коптор с китайска електроника, който да се разваля често. И да знам, е ВАГените ви хич не се развалят. Ама хич даже. Как да се развалят, като от бокса не излизат. Ха са излезнали и са готови за следващ ремонт.
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Ямато ( преди 1 година )
    .Идеята е че турбо в турбо е обременена с много електроника ,шанса да се обърка нещо е голям,ако не си махнал егр тъпните ,глечта ще унищожи целия мотор без време,а не съм ипатил грам,vw то ми върви идеално..еднодневни боклуци могат да правят други но ВАГ не са сред тях.Ти какъв многодневен небоклук караш я сподели.
  • #4
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като си изпатил веднъж с фолксваген, си мислиш, че всички правят еднодневни боклуци.
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Ямато ( преди 1 година )
    ..и като цяло системата не си заслужава..който не се е сблъсквал с турбо проблеми идея няма за кво иде реч.еле 2 турбота 5 чифта датчици,снадки , кулери и прочее..2 турбини са много 3= безумие.
  • #2
    8 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    По света отдавна слагат битурбота,и куатротурбота.Япония е 20 години назад като цяло,там още се чудят как да напряват интериора да не е от евтина пластмаса и колите да не ръждясват като стар Опел.
  • #1
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В крайна сметка с 3 турбини ли е моторът или е с 2 турбини и 1 компресор?! Не е едно и също к0медианти! Не е от мен да го знаете! По отношение многото допълнителни системи за принудително пълнене съм малко скептичен за цивилни автомобили. Особено за малка и лека бегачка, като МХ-5. Атмосферката там си е напълно ОК и доставя удоволствие на макс. Предполагам на друг модел нов ще слагат тази нова система на двигател, защото на МХ ще е прекалено. карах 2.0 160 к.с. и съм впечатлен.Много върви колата