IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Специално дърво ще сменя метала в автомобилите

Проектът по създаване на новия материал е на японски учени

Специално дърво ще сменя метала в автомобилите

В Япония се разработва нов материал на основа на дървото, от който ще може да се правят автомобили. Както съобщава агенция Reuters, той ще стане по-лека и по-твърда алтернатива на използваната в момента стомана.

Специално дърво ще сменя метала в автомобилите

Учени от Университета на Киото и експерти от компаниите Denso (най-големият доставчик на компоненти за Toyota) и DaykyoNishikava разработват специални нановлакна от целулоза, в които е вкарана пластмаса. За да бъде създаден подобен материал, е необходимо да се нарежат влакната от дървената целулоза на частици с размер 0,001 мм.

Твърди се, че новият материал е 5 пъти по-лек и 5 пъти по-твърд от стоманата. Той ще бъде много полезен при направата на електромобили, тъй като при тях теглото е основният проблем. Благодарение на неговото използване, превозните средства на ток ще използват и по-малко количество скъпоструващи батерии.

В момента производството на килограм от този материал струва около 9 долара. Според учените, участващи в разработката, през 2030 г. тази цена ще може да бъде намалена наполовина. В същото време килограм стомана или алуминий струва около 2 долара.

Засега само един производител използва дърво за своите автомобили. Това е компанията Morgan, която прави каркасите на своите коли от този материал.
Снимка: Motor



 

0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    швабензи капутен ( преди 6 години )
    Капутен си хванал нещо и си плямпа. Печката е толкова канцерогенна колкото и шпора на баба ти дето буха ***..дори много по зле..ама умната ти глава отде да знае.Бензинките чисти,като сутришна роса..с тоулен на бучки.. Вземи един дозиметричн уред и го доближи до куп с въглища...изненадааа...Па кой е лоен и кви технологии... капутен капутен...Тия печки забранявай а не всички дизели ***.Което си пуши има проблем=ремонт.
  • #5
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Похвално, че хората работят по развитието на подобни технологии.Все пак обаче за отговорни цели не мисля, че трябва да се разчита САМО на неметали.Би било добре да се разработват поне композити с най-малко 1 вид метал.Легирането и армирането с влакна на дадени композити с метална решетка дава най-добър компромис между цена-количество-качество-якост.
  • #4
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Хех, ВАГи, тоя материал е от дърво точно толкова колкото карбоновите композити са от графит. Това е бъдещето на технологиите, не навтовите канцерогенни печки на лоените швабски мозъци.
  • #3
    19 rate up comment 6 rate down comment
    хахах ( преди 6 години )
    нали..а твоята глава е гоуема и иентеуигентна нали :) гражданино бедняк.извора на простотията се нарича Дошка.. в скучай че не знаеш.
  • #2
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Голяма простотия в този форум се шири. До долния що не копаш доматите ами се занимаваш с неща които даже не може простата ти глава да побере.
  • #1
    21 rate up comment 12 rate down comment
    издумкаки ви се кара ( преди 6 години )
    Хаххаа ето спасението на японците..дървени рикши.Те толкоз години олекотяваха купетата за да могат чайниците от 1.5 да движат 1200 кг купе та сега минаха на цепеници.Дошо харесва това.! Жалка работа..