Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

PSA спря Opel за нов голям SUV

Кросоувърът трябваше да използва платформата на Insignia

PSA спря Opel за нов голям SUV

Новият голям кросоувър на Opel, разработен на платформата на Insignia, няма да се появи в серийно производство. Това съобщава Auto Express, като се позовава на свои източници в компанията.

PSA спря Opel за нов голям SUV

Решението е взето от новия собственик на Opel – алиансът PSA, в който влизат марките Peugeot, Citroen и DS. Макар платформата на Insigniа, да е разработена от немците, правата върху нея все още принадлежат на концерна General Motors. И съответно ако бъде използвана, французите ще прябва да платят на американците сериозна сума.

Съгласно договора за закупуване на Opel от GM следващите кросоувъри на германския производител ще трябва да използват платформата EMP2. Тя ще бъде в основата и на следващото поколение на Peugeot 508, чиито размери ще бъдат идентични с тези на новата Insignia.

В момента Opel обновява гамата си SUV-модели, като всички те се на шасита с предно предаване на Peugeot. В случая Crossland X е изграден на базата на Peugeot 2008, а Grandland X на шасито Peugeot 3008. Предстои всички модели на немците, използвани архитектурата Е2XX, която принадлежи на GM, да бъдат заменени с напълно нови.

Снимка: Auto Express

Тагове: opel suv psa insignia
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    SUV до SUV-a мила моя майно льо...
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    да, ама ... ( преди 1 година )
    както си е по франЧушки сега ще почне една уравниловка, но не към по-доброто.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Опел поне към момента е марка, по-добра от Пежо - по-качествени и надеждни автомобили, автомобили, които запазват цената си доста по-добре на вторичния пазар! Дано не ги превърнат в новите Ситроени - от надеждна и иновативна марка, в сянка на Пежо!
  • #5
    4 rate up comment 7 rate down comment
    така ще е! ( преди 1 година )
    Опел ще се напъва напред, а франсетата ще му подлагат крак!
  • #4
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    най-продавани на пазара за втора ръка барутарници в България- да, но иначе и двете марки са доста далеч от тази титла
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Голям гювеч. Собственост на едни, продадени на други, разработки на първите, ама не можело да ги ползват сегашните и др.подобни глупости. Направо нямам думи. Това е може би най-продаваната марка в цялата автомобилна история. С Ауди са май най-продаваните и подхвърляни от всеки. Не зная само защо немците толерират перачницата ВАГ за сметка на Опел. Та точно Опел им е една от първите автомобилни марки с мнго славна история, а ваг са полудържавна перачница и фабрика за илюзии.
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    вин ( преди 1 година )
    То и за това е сделката, за споделяне на платформи, двигатели, развойна дейност, с една дума намяляване на разходи! Не да плащат лицензи на трети страни.
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Започна се! То нали и затова се правят тези сделки. Апропо, за потребителя нищо добро не може да се очаква. В статията се забелязва за пореден път една журналистическа хватка, която не мога да определя, дали е по-дразнеща или смешна. Изхождайки от стилова мотивация, слагат знак на равенство: платформа=шаси=архитектура=вид окачване. Да кажем, че в коткретната статия вероятно не всяко от понятията е употребено, но практиката е масова, а все пак става дума за специализирани по темата журналисти.