IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендата ATS се възражда с GT

Идва още един италиански суперавтомобил

Легендата ATS се възражда с GT

Легендарната италианска марка ATS се възражда и това ще стане с нов суперавтомобил, простичко кръстен GT, чиято производствена серия ще е от едва 12 коли. Премиерата на ATS GT ще е на „Salon Prive” в замъка Бленхайм – най-голямото изложение за суперавтомобили във Великобритания.

Легендата ATS се възражда с GT

От ATS обявиха, че скромната производствена серия на GT ще е предназначена за „най-запалените и верни колекционери”. Новият суперавтомобил на марката ще се задвижва от V8 бензинов мотор с две турбини, който работи с 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Естествено, новият GT трябва да е духовен наследник на едноименния модел на ATS от 1963 г.

Двигателят на новия GT е разположен пред задния мост, а шасито, изградено с преобладаващ състав от фиброкарбон, ще се прави ръчно, като купето и интериорът също ще са от фиброкарбон. Това означава много ниско тегло и естествено, страхотна динамика за новия италиански суперавтомобил.

ATS се ражда след един от най-грандиозните скандали в историята на Ferrari, когато група дизайнери и инженери, водени от Карло Чити, Джироламо Джардини, Ромоно Тавони и Джото Бизарини напускат компанията. Или по-точно Енцо Ферари ги уволнява, след като те му поставят ултиматум да извади съпругата си от управлението на компанията.

Легендата ATS се възражда с GT

Те напускат и създават ATS – пряк съперник на Ferrari в автомобилното производство и състезанията, като с тях си тръгва и тимът Scuderia Serenissima – един от най-добрите клиенти на Ил Комендаторе за състезателни автомобили.

Компанията изкарва до 1965 г., но създателите на ATS се гордеят, че са създали първият италиански сериен автомобил с двигател, разположен пред задния мост. Противно на масово разпространеното мнение, че това е Lamborghini Miura.

0 от 500