Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Собственици на Nissan печелят по 1300 евро от паркиран автомобил

Проектът стартира от Дания и цели да подобри баланса на електрическите мрежи

Собственици на Nissan печелят по 1300 евро от паркиран автомобил

Собствениците на електромобили Nissan в Дания могат да припечелят по 1300 евро годишно, просто като паркират автомобилите си и връщат излишната енергия от батериите обратно в електропреносната мрежа.

Собственици на Nissan печелят по 1300 евро от паркиран автомобил

Пилотният проект е дело на Nissan и енергийния гигант Enel. Идеята е, че батериите на електромобилите могат да балансират големите амплитуди между потреблението и производството на електричество.

Тези баланси са особено нарушени в страните с голям дял на енергията от възобновяеми източници. И при вятърната, и при соларната енергия пиковете в производството обикновено са в часовете с най-слабо потребление, а в пиковете на потреблението може да има недостиг на електричество. Електромобилите подобряват съотношението, защото те обикновено се зареждат нощем или през деня, когато няма голяма консумация на енергия, а при вечерния пик вече обикновено са паркирани и собствениците им са си у дома.

Пилотният проект цели също да изследва всички ефекти от масовото навлизане на електромобили. "Ако просто на сляпо стоварим огромно количество електрически коли на пазара, без всякаква визия и контрол над ефекта им върху електропреносната мрежа, това може да породи всевъзможни нови проблеми", коментира Франсиско Каранса, директор по енергийните услуги в Nissan Europe, пред Bloomberg.

Nissan провежда такива проучвания в няколко европейски държави, но само в Дания засега системата предвижда заплащане за собствениците - в размер до 1300 евро годишно.

Според Bloomberg New Energy с очакваното масово навлизане на електромобили на пазара ще се повиши драстично и консумацията на енергия - от около 6 тераватчаса за автомобилни нужди в момента до над 1800 тераватчаса през 2040.
 

Тагове: nissan leaf enel
0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до:ПроСтако... ( преди 1 година )
    Да падам на нивото ти и да започна да обиждам човек, когото не познавам е под достоинството ми и поради липсата на такова при теб го правиш. Хората с ниско самочувствие, комплекси и ментални проблеми се обръщат към непознати с обиди, вместо да защитят по някакъв начин тезата си. Разбира се единствените аргументи за невежите са обидите. Там са най-силни. Явно обаче се засегна от крадената нафта и се припозна без някой дори и да те е питал.Има една приказка: Ти за лудото не питай,то само се обажда
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Добре, че от сега се мисли за тия неща.
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    напротив ( преди 1 година )
    ПроСтако... това ли е единствения ти довод..крадена нафта..плоско ,плоско като мозъка ти. Нормалните хора си купуваме нафтата,анадъмо ! Който краде да си отговаря.Отделна тема е качеството и на краденото и на 90 % от бензиностанциите. По същата логика аз пък ще те нарека крадец и измамник..ти искаш електричка щото си се вързал на комшияята на тока и ще зареждаш без пари ..как е сега ? Дали пък ти не си баш крадеца а ?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Е колко Лийдс има в Дания че да има полза от цялата идея
  • #6
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Всяка батерия има определен живот - брой цикли на зареждане и разреждане. После казваш чао на батерията. Да ти платят 1300 евро, за да ти използват батерия, за която после ще си платиш 6000 евро и нагоре, с извинение означава да ти го подадат с мед... Друг е въпроса, че производството на батерии е адски мръсно. Така стимулираш производството и консумацията на повече батерии, което означава още по-голямо замърсяване отсега!
  • #5
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Те навремето, когато от парни локомотиви се е преминавало към ДВГ същото са го казали, тези, които са си мислели, че гледат по-далеч от носа си, но се е оказало, че те дори носа си не са можели да видят. Та и сега така с електромобилите. Особено любителите на нафтови печки много надълбоко ви бъркат електричките, че ще ви умре далаверата с крадената нафта. Споко! В БГ скоро не се очаква да се случи нещо, че да отидем на електрички. Населението е изпр0стяло тотално и си иска дизелите,като теб.
  • #4
    9 rate up comment 12 rate down comment
    напротив ( преди 1 година )
    Напротив,човека е видял малко по напред от тези които гледат пред носа си и мислят че ще гласят гявола.Чакай само 10 % да ста бройката на турлейте.Да не говорим че бюджета няма ама никакъв келепир от електричките.Фиаското започва да се оформя,но пика е всеоще далече.
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На човека му се иска да напише някоя глупост,но не знае правилния момент.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Доста странен коментар... Любопитното е, че Дания ползва 100% чиста енергия за битови нужди.
  • #1
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Айде честито! Освен скъпите ел. автомобили, ще има по скъп ток и по скъпи батерии.