Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

8-те най-добри коли на 80-те

Това са автомобилите, които дефинираха цяло едно десетилетие - от BMW M3 до футуристичния Delorean

8-те най-добри коли на 80-те

Осемдесетте години на миналия век са десетилетие изпълнено със значителни събития - космическата совалка “Челинджър” се взривява секунди след изстрелването си, Берлинската стена пада, а музикалната сцена е разтресена от емблематичния хит на Майкъл Джексън - Thriller. Междувременно, автомобилните фенове също не скучаят, защото именно през 80-те на пазара излизат някои вълнуващи автомобили. Част от тях се опитват да претворят класически дизайн от миналото, докато други приемат модерни технологии, за да ни пренесат в бъдещето. Това са 8-те най-добри коли на 80-те.

8-те най-добри коли на 80-те

Toyota Corolla АЕ86

Вдъхновен от анимационен филм, този японски автомобил бързо се превръща в легенда. Излиза през 1983 и се произвежда до 1987, а феновете го боготворят заради ниското му тегло, задното предаване и невероятното умение да върви настрани с вратите. Задвижва се от малък 1.6-литров атмосферен двигател със 130 к.с., който обаче е достатъчен, за да накара човека зад волана да се усмихне широко.

8-те най-добри коли на 80-те

Honda CR-X

През същата година на пазара излиза друга японска машина, превърнала се впоследствие в модерна класика - Honda CR-X. Конценцията е сходна с тази на AE86, но голямата разлика идва от факта, че CR-X има предно предаване. Иначе двигателят е 1.6-литров с 16 клапана и мощност от 140 к.с. Моделът на Honda e още по-лек от култовата Corolla и заковава стрелката на кантара на едва 820 кг. Освен това двигателят му е оборудван с футуристичната по това време технология за променливо газоразпределение на Honda - VTEC.

8-те най-добри коли на 80-те

Ferrari F40

Достатъчно е да кажем, че технологиите и динамичните показатели на F40 са впечатляващи и днес, цели 30 години след премиерата на суперавтомобила от Маранело, за да опишем неговия легендарен статут. V8 двигателят с два турбокомпресора произвежда бруталните 471 к.с., които заедно с карбоновото шаси, имат една-единствена цел - да покажат на света какво могат инженерите от Ferrari. Оказва се, че могат доста.

8-те най-добри коли на 80-те

Mazda RX-7

Mazda умее да прави култови автомобили. Достатъчно е само да споменем най-успешния роудстър на всички времена MX-5, както и фактът, че това е един от малкото автомобилни производители, които внедряват ванкелов двигател в много от своите серийни модели. RX-7 далеч не е първият от тях, но той разполага с нещо, което променя цялата картинка - турбокомпресор. Резултатът е спортен автомобил със супер нисък център на тежестта, пищящ звук, високооборотен ванкелов двигател и 200 к.с.

8-те най-добри коли на 80-те

Delorean DMC-12

През 1985 в кината излиза филм, който предстои да се превърне в легенда. Той се казва “Завръщане в бъдещето”. Въпреки че главните действащи лица в него са актьорите Майкъл Фокс и Кристофър Лойд, които се справят страхотно, истинската звезда във филма е един автомобил: Delorean DMC-12. Това е ирландски суперавтомобил с изцяло алуминиево купе с футуристичен дизайн, отварящи се нагоре врати и двигател Renault.

8-те най-добри коли на 80-те

BMW M3

За да се състезава в Група А в шампионатите за туристически автомобили, BMW имали нужда от високопроизводителен сериен модел. Неуморната им работа довела до създаването на E30 M3, което и до днес се смята за най-добрата M3-ка в историята. Тя е по-груба, по-мощна и по-широка от обикновената Серия 3...а останалото остава в историята.

8-те най-добри коли на 80-те

Porsche 959

Това е автомобилът, заради който Ferrari разработва митичното F40. Тази германска машина е толкова напредничава в технологично отношение, че е успяла да засрами дори специалистите във Ferrari, които са се амбицирали да направят нещо подобно. Porsche 959 е създадено в момент, в който състезателната Група Б на Световния рали шампионат е в разгара си и почти всеки автомобилен производител иска да участва в нея. Porsche били именно такъв производител, затова използвали за база емблематичното си 911 и го екипирали със система за задвижване на четирите колела, 2.9-литров боксерен двигател с два турбокомпресора и сложна електроника, която осигурявала нечувано представяне. Само 337 такива коли са произведени, а след като производството официално е прекратено, германците сглобили 8 допълнителни автомобила. Всеки един от оцелелите автомобили в момента струва милиони.

8-те най-добри коли на 80-те

Audi Quattro

Това е автомобилът, който основава репутацията на Audi като безкомпромисен производител на автомобили с двойно задвижване на колелата. Първоначално тази кола доминирала състезателните отсечки в Световния шампионат за издръжливост, когато никой не вярвал в ползата от 4х4 задвижването. Впоследствие обаче всички преминали към тази система, а правилата били променени и според тях поне 200 серийни автомобила трябвало да се произведат, за да се хомологира всяка една състезателна машина. Благодарение на това решение, нормалните хора можели да се докоснат до емблематичната система Quattro и първичното поведение на това ръбато Audi. Моделът се доказал като толкова успешен, че от компанията решили да внедрят технологията и в други свои модели, като в наши дни е почти невъзможно да откриете Audi без задвижване на четирите колела.

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Lambo Countach!!!! Една от най-емблематичните коли на Марката и 80те едновременно. Вместо нея има някаква спаружена Тойота?
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wow ( преди 1 година )
    Последните 3 + F40, са наистина супер коли, докато другите нагоре са малко спорни. И трите модела са с изключителни постижения. За Skyline съм съгласен, че трябва да присъства.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    А бе аутомедията.... Кой ви учи, че статия се пише в този ред: снимка->заглавие->текст Вземете малко да си оправите подредбата и като пускате такива статии с изброени неща да ги слагате в ред: заглавие->снимка->текст, че иначе е пълна боза като ги налепите едно под друго.
  • #5
    18 rate up comment 5 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Не разбирам критериите на тази класация, дизайн ли се гледа или технически постижения, защото ако е второто, Delorean е пълна скръб, естествнно Джурждано си е свършил отлично задачата. Къде е Lancia Delta Integrale, Ferrari 288 GTO, Ferrari Testarossa, Nissan Skyline? Като цяло, тази статия оставя въпроси, но не и отговори.
  • #4
    15 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Приятел, по-добре виж как изглеждат редовите немски дараци от този период..., що даваш за пример хиперколите на 90-те?!
  • #3
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ахахаах тия японки как изглеждат до ферари и порше
  • #2
    16 rate up comment 17 rate down comment
    до е46 ( преди 1 година )
    Порше и Ауди!!!
  • #1
    19 rate up comment 18 rate down comment
    e46 ( преди 1 година )
    Ауди!