IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как Nissan отново изпревари времето

Концептуалният Nissan Trial Runner е вдъхновен от автомобилите от „Париж-Дакар”

Как Nissan отново изпревари времето

Състезателните автомобили винаги са били проводник на най-забележителните инженерни технологии на своето време. Концептът Nissan Trial Runner не прави изключение от правилото – той е невероятно интересен, тъй като е вдъхновен от машините, участващи в легендарното маратонско рали „Париж-Дакар”.

Как Nissan отново изпревари времето

В края на 90-те години на миналия век рали-рейдовете са на върха на своята популярност, а „Париж-Дакар” е най-забележителното състезание от тях. През 1994-1996 г. в него доминират прототипите Citroën ZX, които стават и главен източник за вдъхновени на концепта Nissan Trial Runner.

За първи път автомобилът е показан на автосалона във Франкфурт през 1997 г., а малко след това и на изложението в Токио. В основата му е шасито на Nissan Skyline GT-R със задвижване 4х4 и завиващи зани колела. Клирънсът е увеличен, а на колата са поставени гуми с размер 205/55 R18 с оригинални джанти. За да се справя с всякакви условия на пътя, шофьорът може да избира подходящия режим на придвижване с помощта на селектора Multi-control Grip.

Двигателят на Trail Runner e 4-цилиндров NEO VVL, оборудван с компресор и система за промяна на фазите на газоразпределение. Мощността на 1,8-литровия агрегат е 185 к.с., а максималният въртящ момент 196 Нм. Скоростната кутия е вариатор с 6 виртуални предавки, като смяната им може да се извършва и ръчно.

Концептуалният модел се отличава и с мястото, на което е поставено резервното колело – специлна платформа, прибираща се зад задната броня. В антикрилото пък са поставени два отвора, побиращи по един сноуборд. Фаровете на Trail Runner са ксенонови – нещо, което през 1997 г. не е разпространено.

Как Nissan отново изпревари времето

В салона освен яркожълтите седалки може да се намери най-модерната електроника от това време – кристален панел, климатик, телевизор, навигация, както и проекционен дисплей, който показва най-важните данни на предното стъкло.

Впрочем някои от решенията, които се появяват при автомобила, намират място и в серийни модели. До голяма степен интериорът на Trail Runnner се повтаря при първия Nissan 350Z. Самият автомобил обаче така и не стига до конвейра, а години по-късно виждаме, че той значително е изппреварил времето, в който пазара се напълни с крос-купета с висока проходимост.

Снимки: Nissan

Тагове: nissan trial runner
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Голем пръдльо ( преди 11 месеца )
    ...е това българина,чета ви коментарите и се чудя колко може да са ограничени и тъпи някои хора!Феноменлно за времето си,невероятен автомобил-жалко че не са го произвели!Японско ли е...не е добро -нали,жалка работа сте -ръбайте вурстове!Ако беше само с друга емблема друго щеше да съскате!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 11 месеца )
    Годината е 1997 бъркаш времето когато почват да работят с рено
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 1 година )
    Личи си поразяващата ръка на рено!
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вярно, че прилича на нещо направено като едно време по трудово обучение!
  • #3
    16 rate up comment 14 rate down comment
    D[V01D] ( преди 1 година )
    Виждам, че тука отново са се събрали форумните инжиньери и дизайньери да коментират неща, които са отвъд интелектуалния им капацитет. :D Относно статията, браво. Този модел ми е един от любимите. Скоро даже се бях присетил за него и се мъчех да сетя как се казваше. Спомням си го от една статия като дете, гледах го в някакъв вестник през 97-ма. Жалко, че го няма сериен.
  • #2
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Wow ( преди 1 година )
    Ужасно, грозно джапанско недоразумение!
  • #1
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Съжалявам, но не мога да го харесам. Изглежда като евтин кит-кар сглобен от непохватни аматьори, които са се опитали да му направят квартален тунинг. Разбираемо е защо си е останал нереализиран концепта кар. За техниката не мога да коментирам, но дизайна е сериозен гаф.