Първото впечатление е от класическият платнен покрив, който се сгъва автоматично за 9 секунди. За да стане това по време на движение, скоростта трябва да бъде максимално 30 км/час. Има и полуавтоматична версия, която изисква повече време и усилия.
След като покривът бъде прибран остава място и за багаж на четиримата пътници. Багажникът е конструиран така, че няма значение дали покривът е сгънат или не, той винаги побира 260 литра. При нужда да се превози нещо повече, двете задни седалки могат да се сгънат и така става възможно да се поберат 674 литра багаж.
Малкият кабриолет на Audi ще се предлага в две степени на обзавеждане - Attraction и Ambition. Няма да липсва и традиционното спортно S-изпълнение със 17 цолови джанти, спортно настроено окачване и спортни седалки. Размерите на кабриолета са: дължина 4238 mm, широчина 1765 mm и височина 1424 mm. Ще се предлага в 15 цветови варианта на каросерията, като платненият покрив може да бъде черен, червен или син.
Прави впечатление изключително добрата изолация на шума в купето. Дори при 140 км/час при затворен покрив шумът вътре е само с 1 dB по-висок от този в хечбека при същите условия.
Малкият кабриолет ще бъде предлаган с четири двигателя, два дизелови и два бензинови. Турбодизелите TDI ще бъдат с обем 1.9 и 2.0 литра и мощност съответно 77 и 103 kW. Максималната скорост на първия е 185 км/час, а на втория 204 км/час, ускорението от място до 100 км/час съответно за 12.3 и 9.9 секунди. Комбинираният разход на гориво при по-малкия дизелов двигател е 5.1 литра на 100 км, а при по-големия 5.3 литра на 100 км.
Бензиновите двигатели са от типа TFSI с обем 1.8 и 2.0 литра. Мощността им е съответно 118 и 147 kW. Максималната скорост на първия е 218 км/час, а на втория 231 км/час, ускорението от 0 до 100 км/час е съответно 8.3 и 7.3 секунди. Разходът на гориво при бензиновите агрегати е 7.3 и 7.6 литра на 100 км.
Специално за производството на кабриолета на А3 в унгарския завод на Audi Hungaria Motor, бяха увеличени заетите с 6.6%, като там вече работят около 5 500 работници.