Докато календарът радваше сетивата предимно на европейските клиенти, манекенките спокойно можеха да оставят дрешките си на закачалката. Сега, обаче, целта на културното мероприятие е да се вдигне нивото на продажбите в родината на Мао и това естествено наложи дори освободените италианци да изневерят на традиционния си стил.
Календарът за 2008 г., който беше представен в Шанхай, се появи само няколко дни след като Pirelli отвори новия си завод в китайската провинция Шандонг и се вписа прекрасно в маркетинговата концепция на фирмата. Нито един от предишните 34 календара не е бил изработен в Азия. В официалното съобщение за пресата се казва, че този път замисълът е бил календарът да се превърне във "визитната картичка на компанията, за да бъде представен светът на Pirelli на широката азиатска общественост".
Така и не става ясно, защо заради това трябва да страдаме ние.
Календарът е дело на френския фотограф Патрик Демаршелие, а във фотосесиите са участвали 11 фотомодела и актриси. Въпреки положеното старание, милиони европейски мъже се надяват Pirelli да не строи повече заводи в Далечния изток.