Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Tesla се отказва от задното предаване при Model S

Седанът ще се предлага само със задвижване на четирите колела

Tesla се отказва от задното предаване при Model S

В Tesla Motors явно започват да „разчистват” пътя пред своя най-масов електромобил – Model 3. Това показва решението на шефовете на компанията да спрат предлагането на флагмана си Model S във версията със задно предаване.

Tesla се отказва от задното предаване при Model S

Седанът все оше е достъпен със задвижване към задните колела, но това съвсем скоро ще се промени, съобщава Carscoops. Версията Model S 75 RWD се предлага на пазара в САЩ за 69 500 долара, като това е най-евтината модификация на електромобила. Тя обаче ще бъде спряна от производство в началото на 2018 г. и клиентите ще могат да си купят само варианта с 4х4.

Това означава, че базовата модификация за Model S ще стане 75D, чиято мощност е 328 к.с. При нея ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. Според конфигуратора на американския производител, тази версия в момента струва 74 500 долара.

Tesla се отказва от задното предаване при Model S

Що се касае до Model 3 (на втората снимка), той се предлага единствено във вариант със задвижване към задните колела. Очаква се хечбекът също да получи версия с 4х4, но това ще стане едва, след като Tesla Motors изпълни получените над 400 000 поръчки за автомобила.

Снимки: Tesla Motors

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Неслучайно инженерите не обичат да презапасяват електрически задвижвани машини, с да речем два пъти по-мощен ел.двигател отколкото е нужно. Причината е, че той ще консумира същата мощност като по-маломощния в този режим на работа, но КПД-то пада с няколко (до 20% надолу) процента.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    @Stereo, колега, има малка неточност в изказването ти. Първо, електродвигателите имат много малък инерционен момент, но това не значи, че изобщо не са инертни. Второ, ел. моторите работят с най-високо КПД когато са максимално натоварени, тъй като по-голяма част от вложената мощност отива в механична работа и по-малка в топлина. Последното съм го потвърждавал няколко пъти с практическо изследване на характеристиките на електродвигатели. Увеличаването на нароварването увеличава КПД.
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Mono ( преди 1 година )
    Ама вие честно ли си вярвате като го пишете това,може да се увеличава ако е с по мощна батерия
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Stereo ( преди 1 година )
    "4х4 и пробега с 20-30% надолу" Пълни глупости! Ако се беше информирал: Пробегът се УВЕЛИЧАВА във версия 4x4, защото: - ел. колите нямат раздатки, скоростни кутии, кардани и прочее глупости. Само ел. мотор с редукция. - ел. моторът на практика няма инерция и добавянето му не качва разход. + това е доста лек. - добавянето на втори мотор УВЕЛИЧАВА КПД-то на колата. Намалява натоварването върху главния мотор при ускорение/спиране (тягата вече се разпределя на 2), оттам и топлинните загуби. Капиш?!
  • #3
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Mono ( преди 1 година )
    4х4 и пробега с 20-30% надолу
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Баси и бабешкото пожелание!
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Снощи видях един X, а тази сутрин - S, с новата предница. Много приятно настроение създават... Да се множат все така!