По-малко от два месеца преди официалната премиера на новия Renault Megane RS във Франкфурт, снимки на новия хотхеч изтекоха в нета и зарадваха феновете на новото творение на Renault Sport. Става въпрос за снимки на автомобила, публикувани от WIPO – Световната организация за интелектуална собственост, които са й били предоставени от компанията.
Напълно очаквано, новият Megane RS спазва дизайнерските норми, наложени от четвъртото поколение на модела, но е много по-агресивен от версията GT. И дизайнът отговаря положително на всички въпроси на феновете, засягащи по-големи отвори за насрещната въздушна струя отпред, по-раздутите калници, големия трапецовиден накрайник на ауспуховата система, „рамкиран” от вертикалните елементи на дифузьора и т.н.
Благодарение на снимките от WIPO можем да предположим, че светлините на Megane RS ще са малко по-различни, като същото важи и за стоповете. „Светлинният подпис” на колата изглежда по-различно, но пък вече са в стила, наложен от последния Clio RS. За съжаление, тези снимки не са придружени от информация за техническите данни на новия Megane RS, но от Renault вече осигуриха известно количество информация.
Най-радостната новина беше свързана с факта, че колата ще се предлага както с механична, така и с EDC-трансмисия, а не само с автоматик, което се оказа неприятна изненада при Clio RS. Моделът запазва предното си предаване, а 1,8-литровият турбо мотор идва от Alpine A110, а мощността му ще е около 300 конски сили. Това стана сигурно, след като от Renault Sport обявиха, че повече няма да развиват 2-литровия турбо мотор, който досега се използваше при Megane RS.
Освен това Megane RS ще получи и системата 4Control, която записа истинско възраждане на борда на Megane GT, а клиентите отново ще могат да поръчват две версии – Sport и Cup.
В крайна сметка, на живо колата ще може да се види във Франкфурт на 12 септември.
А що се отнася до GT, снимки на новата му версия също се появиха в WIPO, а оттам – в мрежата. Изглежда, че фейслифтът на GT ще донесе на модела нови фарове и стопове, същите като при RS, както и по-масивна предна броня с по-големи отвори за въздухозаборници. На пръв поглед е рано за фейслифт на Megane GT, но най-вероятно в компанията искат да отделят тези две версии на популярния модел от масовото производство.